Nem csak a Tesla számára rettentő fontos a Model 3-as, hanem a piac is nagyon várja Elon Musk vállalatának első, megfizethető árú elektromos autóját. A Tesla Model 3 egyelőre csak egymotoros verziójában kapható és 10 millió forint alatt indul az ára azokban az országokban, ahol forgalmazzák, népszerűségét pedig jól mutatja, hogy már 450 ezer előrendelés gyülemlett fel arra a típusra, melyet csak mostanában kezdek el gyártani.
A Consumer Reports fogyasztóvédelmi magazin pedig kedvelt olvasnivaló mindenkinek, aki bármilyen terméket vásárol, így a lap szakértői természetesen alaposan megnézték azt is, hogy mit tud a kicsi Tesla. A Consumer Reports értékelése általában hatással szokott lenni az adott termék eladására, így nem árt jól szerepelni a teszteken. A Tesla Model 3-astól azonban nem voltak elragadtatva.
Saját tesztpályájukon 96 km/órás sebességről (60 mérföld/óra) bő 46 méteres féktávot mértek az egyik alkalommal, mely kicsivel több mint a hatalmas Ford F-150 platósé. Azt is megemlítik, hogy nem minden mérés sikerült ilyen kedvezőtlenül, akadnak a gyári megadott 40 méternél jobb adatok is, de a szórás eddig nem tapasztalt szélességű. Erre reagálva Elon Musk Twitteren jelentette, hogy a probléma orvoslását már előkészítették egy frissítéssel.
Azonban nem csak a fék miatt nem kapta meg a szép ajánlót a Tesla Model 3-as, újító fedélzeti rendszere miatt sem aratott sikert. A műszerfal végtelenül letisztult, a kormányon is csupán két görgethető gomb van, mely a képernyőn megjelenített funkciótól függően működik. Műszerfal nincs, mindent a középre helyezett óriási tabletről lehet irányítani és a sebesség is ezen látszik. A Consumer Reports szerint ez nem biztonságos, nagyon eltereli a vezető figyelmét az útról. Hozzátették, hogy az ülések oldaltartása nem az igazi, továbbá bírálták a futóművet is.
Elismerést kapott azonban a bőven 500 kilométer feletti hatótáv miatt, megemlítették az 5,3 másodperces 100-as gyorsulást és merész módon a Porsche 718 Boxsterhez hasonlították a vezetési élményt.
Forrás: Consumer Reports