A hazai forgalmazó a Volkswagen gyári, élményvezetésért felelős csapatát hívta segítségül, hogy a látogatók biztonságos körülmények között száguldozhassanak a Hungaroringen. A résztvevőknek már érkezéskor ki kellett húzniuk, melyik járművet vezethetik a magyar Forma-1-es pályán. Nálam a Golf R-t dobta ki a gép, melyből ötajtós, 310 lóerős, automataváltós, alufelnis változatokat hozott el a gyártó.
Bár a pályán folyamatos felvezetéssel, előzés nélkül, libasorban lehetett haladni, azért így is meg tudta mutatni tudása legjavát. Az alapjáraton kifejezetten halk motorból izmos gyorsulást lehet kihozni. 100 kilométer/órás tempóra körülbelül 5 másodperc alatt gyorsult, a 180-190 km/órás végsebességhez sem kellett több tíz másodpercnél. A maximális tempót a Hungaroring egyenes szakaszán érte el, amikor a fordulatszámmérő mutatója stabilan a 7-8 ezer közötti tartományba dőlt. Kiváló menetstabilitásának köszönhetően a ring éles kanyarjait is magabiztosan lehetett vele bevenni.
Porsche Inter Auto Hungaria Kft.
Kivételes mérföldkőhöz érkezett a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. A Porsche Holding kiskereskedelmi hálózatának magyarországi képviselete 25 évvel ezelőtt nyitotta meg első márkakereskedését.
A vállalat jelenleg hét saját tulajdonú kereskedést üzemeltet. Az első Porsche Inter Auto Hungaria márkakereskedések Budapesten nyíltak: a Porsche Pest a Fáy utcában, 1993-ban, a Porsche Buda pedig a Lágymányosi híd budai hídfőjénél, 1994-ben. A hálózat 1998-ban tovább bővült januárban a Porsche Szeged, júliusban a Porsche Győr átadásával. A Porsche M5 1999-ben nyílt az M5-ös autópálya Budapestre bevezető szakasza mellett, 2005-ben pedig a Porsche Tatabánya csatlakozott a szalonok sorához. 2009-től kezdve a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. látja el a Porsche márka importőri feladatait, az értékesítés és szerviz a Porsche Centrum Budapest exkluzív márkakereskedésben történik.
A 25. évfordulón megkezdődött a Bentley hazai értékesítése, valamint idén ősszel nyílik a cég nyolcadik kereskedése, a Bentley Budapest szalon is. Az elmúlt negyed évszázad alatt a Porsche Inter Auto Hungaria Kft. több mint 125 ezer gépjárművet adott el. Míg az értékesítők az első években még csupán néhány száz modell kulcsát adták át az ügyfeleknek, a 2017-es rekordévre ez a szám 8531-re nőtt.
A jeles évfordulót a vállalat jubileumi rendezvényekkel ünnepli: az egyes autómárkáknak szentelt interaktív napok mellett akciókkal és őszi rendezvénysorozattal várják majd az ügyfeleket.
Persze amit én műveltem, az semmi ahhoz képest, amit egy gyári pilóta tud. Egy másik etapban ugyanis a jobb egybe egy olyan sofőr mellé lehetett beülni, aki úgy vette be a Forma-1-es versenypálya kanyarjait, hogy gyakorlatilag keresztbe fordította az autót, mely így a gumikon csúszott végig az íveken. Ekkor értettem meg igazán, miért nem ivott kávét az egyik vendég a rendezvény elején. A Golf R-ből kiszállva rövid időre még pislogni is elfelejt az utas. Ez jóféle löket a szervezetnek, ami csak szervezett körülmények között lehet igazán élvezni, másképp nem állna le vele az ember.
A következő körben T-Roc Style 1.5 TSI került a kezeim közé, mellyel egyenesen az off-road pálya felé vettem az irányt. A 150 lóerős, DSG automata váltóval szerelt benzines SUV meglepően jól viselkedik terepen, a kerekek nyomatékelosztása megfelelő: könnyedén, problémamentesen kapaszkodott fel a 20-25 százalékos emelkedőkre. A Hungaroring off-road pályáján több olyan lejtő is van, melynek alját egyszerűen nem látja az ember egy ekkora jószágból, de szerencsére vakon rá tudtam bízni magam, egyszer sem ért le az alja. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincs olyan meredek lejtő, ahol ne koccanhatna oda, de itt nem volt gond, és aligha valószínű, hogy egy tulajdonos ennél durvább terepre vinné.
Az idei évben még több, a 25 éves fennállást ünneplő rendezvényre lehet számítani, melyen a legújabb modellek kipróbálására is lehetőség nyílik.