Akusztikus, kamerás, radaros, fényérzékelős és lézeres távolságérzékelős szenzorokkal valósítaná meg a robotvezérelt terepjárót a Land Rover. A 3,7 millió angol fontos költségvetésű Cortex projekt célja a létező legmagasabb szintű (4. és 5. szint) autonómia megteremtése, azaz olyan terepjárót kívánnak építeni, amely gazdájának egyáltalán nem vagy csak minimális mértékben kell beleavatkoznia a vezetésbe.

A projektet a birminghami egyetem és a gépi tanulás szakembereinek számító Myrtle AI részvételével hozzák tető alá.

Nem tudni, milyen határidőt szabtak a célok megvalósításának, az viszont biztos, hogy a kifejlesztendő technológia nem csak azoknak lesz hasznos, akik kemény terepen szeretnének boldogulni: a prototípusoknak a legkülönfélébb extrém időjárási körülmények között kell majd helyt állnia, így az ott szerzett tapasztalatok a közutakon is kamatoztathatók.