Múlt év októberében lendült mozgásba az a projekt, amelynek végén mostanra, júniusra megszületett a Škoda Sunroq, a Karoq kompakt szabadidőjármű napimádó kiadása.
Az öt éve tartó programban ezúttal 23 diák – a Škoda Mladá Boleslav-i technikumának hallgatói – dolgozott egy általuk kitalált projekten, és ahogy az előző négy, hasonló diákmunkából kettőben, most is tetejétől megfosztott autó lett a végeredmény.
Az 1,5 literes TSI benzinmotor megmaradt, ahogy a padló is – tehát azonos a tengelytáv, a hosszúság és a szélesség –, de újak az ajtók, a tetőoszlopok és persze a farkialakítás.
A nevet egyébként nem a diákok adták az autónak: a Facebookon hirdettek pályázatot, az oda beérkezett ötletekből választották ki ezt a jópofa és találó elnevezést.
Az autó végsebessége 204 km/óra, álló helyzetből 8,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ami a nyilvánvalóan szükséges merevítések plusz tömege ellenére megegyezik az alapmodellével, de ezt inkább ne feszegessük, inkább örüljünk az olyan részleteknek, mint az autó orra elé vetített Škoda feliratok, az egyedi ülések, vagy a sejtelmes kék színű – világító? – felnibelsők.