Nem igazán kupés a dizájn: a BMW és a VW hasonló modelljei sokkal sportosabbnak hatnak
499 cm hosszú, 200 cm széles és 171 magas, tengelytávja kerek 3 méter: az Audi Q8 szélesebb, de rövidebb és alacsonyabb a Q7-esnél, és ezzel egészen máshová pozicionálja magát a piacon.
Az összkerékhajtás mechanikus differenciálművön keresztül valósul meg, alaphelyzetben a nyomaték 60 százaléka hátra jut. A szabad hasmagasság 254 mm, ez a feláras légrugózással 90 mm-rel variálható.
A Q8 vezeti fel a márka crossover-családjának arculati átalakulását, függőleges hűtőmaszk, előre meredő alsó spoiler és nagyméretű légbeömlők teszik tekintélyt parancsolóvá megjelenését.
A kerekek eszetlen 22 colos méretig rendelhetők.
A LED fényszóró alapáras, de kérhető Matrix LED rendszer is.
A fényvezérlés digitális, okostelefonról aktiválhatók különböző világítási funkciók.
Hátul fekete panel fölött húzódó fénycsík köti össze a lámpatesteket, a megoldás az Audi Quattro előtt tiszteleg.
2019-től a távolból is parkolható lesz az autó, addig be kell érni tucatnyi egyéb vezetőtámogató rendszerrel.
Minden hajtáslánc-variánst 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelnek fel. Lítiumion-akkumulátor, indítómotor helyett generátor, 22 km/óra felett aktiválódó vitorlázási funkció.
Alapáras az adaptív lengéscsillapítás és a változó áttételű kormánymű, opciós az összkerék-kormányzás.
Számos funkció okostelefonról vezérelhető, programozható.
A csomagtartó maximális űrtartalma 1755 liter; a Q7-nél ugyanez az érték 1955 liter.
Az autó elvetette a harmadik üléssort, viszont a másodikban nem kettő, hanem három ember fér el, felárért akár hosszában tologatható üléseken.
Rejtett kijelzőpanel a peremvilágítású műszerfalon, lézergravírozású quattro embléma a kesztyűtartó felett.
Masszázsfotelek, négyzónás klíma és légminőség-szabályozás szerepel az opciós listán.
Alapáras a digitális műszerfal (de opciós hozzá a sport üzemmód), van head-up kijelző és intelligens hangvezérlés.