Ferdinand Dudenhöffer, az egyetem autóipari tanszékének professzora, a CAR-Center igazgatója a tanulmányban rámutatott: az SUV modellkategória népszerűsége növekszik a német vásárlók körében, a dízelmotoros modellek részaránya viszont a 2012-es 69,8 százalékról 2018 első négy hónapjában már 35,4 százalékra csökkent. Ezen belül is a privát tulajdonban lévő SUV modelleké 22 százalékra.
Az SUV modellek piaci részaránya az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik körében 2010 óta megnégyszereződött, 7,3 százalékról 28 százalékra emelkedett. Az idei első negyedévben 333 ezer SUV-t helyeztek forgalomba Németországban, annyit, mint a 2010-es év egészében.
Az új SUV-k 3,8 százaléka rendelkezett az idei első negyedévben elektromos, vagy hibrid-elektromos hajtással. Ferdinand Dudenhöffer szerint ideje lenne eltörölni a dízel üzemanyag adókedvezményét is.