A 911 Speedster a márka ikonikus sportautója, amelyet 1989 óta három modellszériában készült, és mindegyikük ugyanoda: az 1952-es Porsche 356 America Roadsterre vezetheti vissza vérvonalát. A recept rém egyszerű: a tető felesleges, a szélvédőt megkurtítják, és mindehhez általános tömegcsökkentés társul.
Ezt a receptet alkalmazták most is. Az alapot a 911 Carrera 4 Cabriolet karosszériája adta, de a kerékdobokat, az első csomagtér fedelét, valamint a hátsó ülések hűlt helyét fedő burkolatot szénszálas műanyagból készítették el. A tömegcsökkentés zászlaja alatt kidobták a rádiót, a klímát és a navigációs rendszert, a kagylóülések karbonhéjra épülnek.
A szélvédő alacsonyabb és erősebben döntött, az oldalablakok szintén alacsonyabbak. Klasszikus vászontető nincs, csak egy ponyva, amit álló helyzetben az utastér fölé lehet feszíteni.
Az autó különböző stíluselemei – a színválasztás, a feliratok tónusa, az üzemanyagtöltő fedél – mind a fél évszázaddal ezelőtti ősöket idézik. Nem úgy a hajtás, amelyet a futóműhöz és a titán kipufogóhoz hasonlóan 911 GT3 modellből adaptáltak. A koncepcióautó farában dübörgő négyliteres, hathengeres szívómotor több mint 500 lóerős, maximális fordulatszáma meghaladja a 9000/percet. A váltó hatfokozatú manuális egység.
A 911 Speedster Concept gyártása biztosra vehető, a szériaverzió „lehet, hogy csak 2019-ben” jelenik meg, fogalmaz titokzatosan a gyár közleménye.