Több mint 600 lóerős rendszerteljesítmény, 3,5 másodperces gyorsulás 100 km/órára, nem egészen 12 másodperc 200-ra: ezt ígéri a Porsche elektromos túraautója, a Mission E tanulmány (képeinken még ez látható) szériaváltozata, amely Taycan néven kerül forgalomba valamikor 2019-ben. A több mint 500 kilométeres hatótávolsággal rendelkező modellről további részleteket most nem közölt a gyártó, elárulták viszont, hogy milyen folyományai vannak az új modellnek.

Porsche Taycan: jövőre érkezik az elektromos GT 1

Először is anyagiak. A Porsche eredetileg 3 milliárd eurót szánt az elektromos projektre, mostanra kiderült, hogy ez a három valójában hat. Ezt a rettentő magas összeget 2022-ig kívánja elkölteni a gyártó: különböző Taycan modellváltozatok, a meglévő modellek hibrid átalakítása, új technológiák (például töltő infrastruktúra) kifejlesztése fér bele a költségvetésbe, és persze a gyártókapacitás felkészítése az elektromos modellekre.

A zuffenhauseni központi gyártóüzemben új festőműhelyt létesítenek, külön összeszerelő sort kap a Taycan, kibővítik a meglévő motorgyártó részleget. A Taycan bevezetése mintegy 1200 új munkahelyet teremt a Porschénál.

Porsche Taycan: jövőre érkezik az elektromos GT 2