Megnövelt teljesítményt, precízebb vezethetőséget és persze erőteljesebb dizájnt ígér az Aston Martin Rapide AMR, a brit márka sportrészlegének (Aston Martin Racing) legújabb munkája.
A formaterv nem is annyira új, hiszen a 2017-es Genfi Autószalonon már láthattuk az autó előtanulmányát. A hatalmas hűtőrács a Vantage AMR Pro versenyautót idézi, a kerek nappali fények a Zagato átépítéseire hajaznak.
A Rapide AMR külső átdolgozása során természetesen nem a látvány volt a lényeg: a mérnökök egy sor szénszálas aerodinamikai elem felszerelésével növelték a leszorítóerőt, a motorházfedélen hatalmas karbonrostélyok szolgálják a tömegcsökkentést és a hatékony légcserét.
A 330 km/óra végsebességre, 4,4 másodperces 100-as gyorsulásra képes autó motorja az Aston Martin Vantage GT12 hatliteres, tizenkét hengeres blokkján alapul, de megnövelték a szívótorkok átmérőjét, valamint újrahangolták a motor és a váltó vezérlését. A teljesítmény így 603 lóerőre nőtt, a maximális forgatónyomaték 630 Nm, a szívómotor diadalmasan üvölt az új négyes kipufogón át.
Ekkora erőhöz extrém kerékméretet választottak a tervezők: az Aston Martin történetében most először használtak 21 colos felnit. Szintén példa nélküli a fékrendszer: elöl 400, hátul 360 mm-es karbon féktárcsák dolgoznak az autó lassításán.
A futóművet 10 mm-rel leültették a Rapide S-hez képest, az adaptív lengéscsillapítást áthangolták; a finomhangolást a Nürburgringen végezték.
Az autó négyféle színharmóniában kapható, sportos karakterére citromzöld betétek vagy fehér, illetve szürke versenysávozás utal, az utastérben olyan, eddig nem elérhető extrákkal találkozhatunk, mint az Alcantara ülések vagy a szénszálas középkonzol.
Az első példányok még 2018 utolsó negyedévében eljutnak a vevőkhöz.