Lassan de biztosan kijelenthetjük, hogy a Véda rendszerre költött milliárdok nem hozták a várt eredményt – persze, ha a balesetek számának csökkentése volt a cél. A rendszer telepítése óta nemhogy csökkent volna, de nőtt a balesetek száma, idén elég masszívan.

Mint a legfrissebb adatok rámutatnak 2018. január 1. és május 31. között összesen 6289 személysérüléses közúti baleset történt hazánk közútjain, ami 13 százalékkal több, mint 2017. azonos időszakában, amikor is 5564 balesetet regisztráltak. 725 balesettel több, vagyis átlagosan majdnem öttel több baleset történt naponta.

Míg tavaly 202 balesetben regisztráltak halálos áldozatokat az említett időszakban, 218 főt, addig idén öt hónap alatt 203 balesetben 229 fő veszítettet életét. Jármű utasaként 19 fővel többen vesztették életüket mint tavaly.

Nőtt a súlyos balesetek száma is, a tavalyi 1672-vel szemben, idén május végig 1729 ilyen történt. Ennek megfelelően a nyolc napon túl gyógyuló sérülést szenvedők száma is nőtt 45 fővel, 1937 főre.

Sajnos nincs vége a riasztó adatoknak, a könnyű sérüléses balesetek száma is rosszabb, mint korábban, a tavaly május végi 3690 balesettel szemben idén 4357 ilyen szerepel az adatok között.

A rendőrség a gyorshajtást tartja a balesetek fő okának, azt írják az említett személyi sérüléssel járó balesetek 32%-ának hátterében a gyorshajtás áll.  Tehát vagy az összesen 15 milliárdba került Véda rendszer nem szűri ki megfelelően a gyorshajtókat vagy mégsem a gyorshajtás miatt történik olyan sok baleset. Érdemes lenne megfontolni valami más stratégiát a balesetek megelőzése érdekében.