Borítékolható volt a Toyota első győzelme a Le Mans-i 24 órás versenyen. Az egyetlen gyári LMP1-es csapatként indultak el idén minden idők egyik nevesebb versenyén és végül magabiztosan állhattak fel a dobogó legfelső fokára. Csupán néhány apró izgalom volt a futam alatt, ez azonban meg sem látszik a végeredményen, így rengeteg szépen csillogó trófeával gazdagodtak.
388 kört futottak a 24 óra alatt a 8-as rajtszámú autóval. Sébastien Buemit még éjfél előtt gyorshajtáson kapták a lassú zónában, ezért hatvan másodperces stop and go büntetést kapott, amit a 150. körre tartogattak. Ezzel azonban két perc hátrányt szedett össze az ekkor még élen álló 7-es számú TS050-es mögött.
Nakadzsima Kazuki és a vendégszereplése alatt is töretlenül népszerű Fernando Alonso azonban hibátlan köröket autózva ledolgozták ezt a hátrányt és átvették a vezetést.
Nem ért véget a büntetések sorozata a Toyotánál, a japán Kobajasi Kamui vezette éppen az autót, amikor a megengedettnél nagyobb mennyiségű üzemanyagot mértek az autójában, előtte pedig elfelejtett kihajtani a pit-be, ezért aztán a csapat arra kérte, hogy lassan csordogáljon végig a pályán. Ekkor terjedt el a bokszok mögött, hogy gond lehet a Toyota motorjával. 10 másodperces stop and go büntetés lett az túlcsordult tank eredménye.
Ezzel azonban már két körre duzzadt a 7-es számú Toyota hátványa az élen autózóhoz képest, ami meg is maradt egészen a verseny végéig.
Lengtek a Gazoo Racing-es piros zászlók a díjátadó ceremónia alatt, nagyon örültek a toyotások a hosszú ideig várt győzelemnek. 1990-ben gyert utoljára japán márka Le Mans-i 24 órás versenyt, akkor a Mazda húzta be a címet a csodálatos 787B Wankel-motoros versenyautójával.