Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autót (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Ütközéskor nyílnak az ajtók 1

Mercedes-Benz V-osztály
(Gyártás: 2018. február 15-19.)
Az ajtókilincs összeszerelésénél kimaradtak egyes alkatrészek, ezért oldalirányú ütközés esetén kinyílhatnak az oldalajtók.

Ütközéskor nyílnak az ajtók 2

Subaru Tribeca, B9 Tribeca
(Gyártás: 2006 – 2014)
A Takata légzsákjai a Subaru nagy utasszállítójába is bekerültek; a korrodált gázgenerátorok hibája miatt az utasoldali légzsák nyitásakor nagy sebességgel fémrepeszek repülhetnek szét az utastérben.

Ütközéskor nyílnak az ajtók 3

Chrysler 200
Dodge Avenger
Jeep Cherokee, Liberty
(Gyártás: 2011. június – 2013. december)
Az utasülés foglaltsági érzékelőjének vezérlőegysége hibás, ezért ráfutásos ütközés esetén nem aktiválódnak az aktív fejtámlák.

Ütközéskor nyílnak az ajtók 4

EvoBus Citaro, CapaCity
(Gyártás: 2017. december – 2018. március)
Egy modellfrissítést követően a hidraulikus vezeték hozzáérhet a ventilátorhoz, ami olajszivárgást eredményezhet.