A szombathelyi fordos kitérőt követően Vincze Ferenc visszaült egy Škoda Fabia R5-be. Ez jó döntésnek bizonyult, hisz a 27 éves pilótának a cseh márkára már megvannak a beállításai és a székesfehérvári aszfaltpályákon a verseny kezdetétől fel tudta venni a küzdelmet a legjobbakkal, sőt, gyakorlatilag két alkalomtól eltekintve végig vezette is a futamot.
Ugyan a verseny végére sikerült magabiztos előnyt felépítenie Vinczének, a 2018-as Székesfehérvár Rallye nem volt egy sétagalopp számára, hisz az első napot kihangosítás nélkül versenyezték végig, alig hallott valamit a navigátorából, Farnadi Ági hiába mutogatott és kiabált, vajmi keveset értett mondókájából. A második napon a leghosszabb, oroszlányi szakaszt helyezték a fókuszba, de a többi gyorsaságin sem lazsáltak, így összesen hat szakaszgyőzelemmel, megérdemelten bizonyultak a legjobbnak a Székesfehérvár környéki pályákon.
Érdekesség, hogy ha a 2009-es Komló Rallye-t kivesszük az egyenletből, ahol még a WRC-k is részt vehettek a nyílt bajnokság keretei közt, akkor elmondhatjuk, hogy Farnadi Ági élete első abszolút futamgyőzelmének örülhetett a hétvégén.
A második helyen a Velenczei Ádám – Szedő Csaba kettős végzett a Hyundai i20 R5-tel. A szécsényi pilóta a rövid szombati napot a harmadik pozícióban zárta, igaz, a hátránya az első helyhez képest is minimálisnak volt mondható, hisz 1,8 másodpercre volt lemaradva Vinczétől. Vasárnap a második gyorson, Turánék hibáját követően lépett előre egyet az összetettben, majd a második körben még az első helyet is célba vette, de nem tudott fogást találni földijén, viszont Turánt végleg leszakította magáról. Ugyan a tizenegyedik, utolsó szakaszon még bemutatott egy szerencsés árokjárást, de ezzel együtt is meg tudta őrizni az ezüstöt, ami az eddigi legjobb eredménye a pályafutása során.
Turán Frici igyekezett átmenteni a Szombathelyen mutatott sebességét a székesfehérvári aszfaltokra, ami összességében sikerült is, csakhogy a hyundaios pilóta ezúttal nem volt annyira kiegyensúlyozott, mint a legutóbbi futamon. Szombaton, a pusztavámi szakaszon lebontotta az i20 elejét egy a padkavédő gumin, míg vasárnap Oroszlányon elmért egy féktávot, ahol lefulladt a Hyundai és még tolatniuk is kellett. Ugyan a második körben még megpróbált a márkatársa után eredni, de Velenczei ez alkalommal gyorsabbnak bizonyult, így a bajnokság listavezetője onnantól csak arra koncentrált, hogy megőrizze a harmadik helyet a mögötte rohamtempóban érkező Hadik Andrással szemben.
Ezúttal nem volt szerencséje Hadiknak, nem tudta megismételni a tavalyi sikerét. Az első nap, a negyedik szakaszon, egy hosszú egyenesben, miközben ötödikben utaztak navigátorával, Bacigal Igorral, egész egyszerűen leállt a Fiesta R5, és mire újra indították, bezsebeltek majd’ 40 másodperc hátrányt. Ekkora különbséget egy ilyen szoros mezőnyben szinte lehetetlenség ledolgozni, de Hadikék tették a dolgukat becsülettel, és végül a hatodikról a negyedik pozícióig kapaszkodtak fel összetettben. Az ötödik helyet Hadikék csapattársa, a Bodolai – Popovics duó kaparintotta meg Székesfehérváron.
A 3-as kategóriában a bajnokság éllovasa, a Nagy testvérpár megszerezte idei első győzelmét, akárcsak az ORC-ben a Rongits – Hannus kettős. A Peugeot 208 Kupában is új győztest köszönthettünk Csomós Miklós és Nagy Attila személyében, akik egy 30 másodperces időbüntetés ellenére is, simán behúzták a kategóriát, sőt még egy abszolút pontot is bezsebeltek az összetett a 15. helyéért a kis R2-es Peugeot-val.
Az 57 indulóból végül 38 páros ért célba a Székesfehérvár Rallye-n. Folytatás 3 hét múlva, Veszprémben.
Székesfehérvár Rallye végeredménye:
1. | Vincze Ferenc – Farnadi Ágnes #3 Skoda Fabia R5 |
59:14.4 | |||||
2. | Velenczei Ádám – Szedő Csaba #5 Hyundai i20 R5 |
59:42.6 | |||||
3. | Turán Frigyes – Bagaméri László #1 Hyundai i20 R5 |
59:57.0 | |||||
4. | Hadik András – Igor Bacigál #2 Ford Fiesta R5 |
1:00:07.9 | |||||
5. | Bodolai László – Popovics László #6 Ford Fiesta R5 |
1:01:36.7 | |||||
6. | Rongits Attila – Hannus László #19 Mitsubishi Lancer Evo IX Rs |
1:01:49.1 | |||||
7. | Osváth Péter – Nemes Csaba #9 Skoda Fabia R5 |
1:01:51.4 | |||||
8. | Trencsényi József – Verba Gábor #8 Skoda Fabia R5 |
1:01:59.2 | |||||
9. | Matics Mihály – Németh Gergely #20 Mitsubishi Lancer Evo IX Rs |
1:02:11.0 | |||||
10. | Maricsek Miklós – Bán Viktor #23 Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
1:02:21.3 |
Szöveg Vörös Gergely
Kép: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám