A felkelő nap országában nem páncélozott Mercedes S-osztály vagy egy Rolls-Royce Phantom jelenti a csúcsot, de még csak nem is a Lexus LS500h-t választják azok, akik igazán fényűző autóra vágynak. A japán császártól a magas rangú kormányzati vezetőkön át egészen a befolyásos üzletemberek legszűkebb rétegéig egyetlen igazi luxuslimuzin létezik, ez pedig a Toyota Century, mely több mint húsz év után újult meg.

Eddig csupán három generációt élt meg a Century, melyet az alapoktól terveztek újra, de a lényeg továbbra is változatlan: a kényelem és a gondtalanság fejedelmi a fedélzeten. A kizárólag japán piacon forgalmazott modell 19,6 millió jenbe kerül, ami nagyjából 50 millió forintnak megfelelő összeg. Ez egészen kevésnek tűnik ahhoz képest, hogy milyen exkluzív autóról van szó, ráadásul a gyártás a legnagyobb műgonddal történik, kézzel a Higasi-Fudzsi üzemben.

Meglepően olcsón adják a fényűzést a japánok 1

Meglepően olcsón adják a fényűzést a japánok 25

Konzervatív formatervet kapott, de olyan modern megoldások is belefértek, mint a LED-es fényszórók vagy éppen a hibrid hajtáslánc. A Toyota Century 5335 mm hosszú, 1930 mm széles és 1505 mm magas. A tengelytáv 3090 mm, ami bőséges helyet ígér az utastérben. Szokatlan lehet az általunk jóval ismertebb luxuslimuzinokhoz képest a gyapjú-velúr üléskárpit és a fehér függöny, de rendelhető különböző színű bőrkárpitozással is az autó.

A hátsó utasok szórakoztatásáról egy 16 hüvelykes képernyő gondoskodik, melyet 7 hüvelykes érintőképernyős rendszerrel lehet irányítani. Persze az első utasülés előredöntve lábtámaszként is funkcionálhat. Az elektronikusan vezérelt légrugók és az új fejlesztésű futómű is a lehető legnagyobb kényelmet szolgálja. A vezető dolgát pedig a ma kapható összes vezetéstámogató rendszer könnyíti meg a vészfékező rendszertől a sávtartón át az adaptív tempomatig.

Meglepően olcsón adják a fényűzést a japánok 26

HelpNet is tartozik az autóhoz, mely akkor aktiválódik, amikor a légzsákok kinyílnak. Egy operátor ilyenkor tájékoztatja a helyi hatóságokat a balesetről és megadja az autó által küldött információkat.

A hajtáslánc is megújult, a korábbi V12-es motor helyett ebben már egy 5 literes, V8-as dolgozik hibrid rendszerrel kiegészítve. A motor teljesítménye 376 lóerő, nyomatéka pedig 510 Nm, ehhez az elektromos rendszer 221 lóval és 300 Nm-t tesz még hozzá. A rendszerteljesítmény 425 ló.