Egymásra talált a kínos németországi hírek két legfőbb forrása, az új berlini reptérberuházás és a Volkswagen.
Az új berlini reptérberuházás a műszaki baklövések, az elszabadult költségek, a költségvetési pénzek elherdálásának és a korrupció szimbólumaként vált hírhedtté Németországban.
A Volkswagen renoméját a dízelbotrány rendítette meg. És éppen a dízelbotrány lett a kiváltó oka annak, hogy az idén szeptembertől már csak a valós közlekedési körülményeket a korábbinál jobban modellező WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) teszten átment típusokat lehet forgalomba helyezni Európában.
A Volkswagen már meg is kezdte a szigorúbb követelményeknek eleget tévő új modellek gyártását, ezek azonban még az illetékes hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) típusengedélyére várnak. És amint azt a konszern szóvivője megerősítette, a Volkswagen az új berlini repülőtéren bérelt helyet az új modellek parkolására, de erre a célra használják saját tesztpályájukat is a Wolfsburg melletti Ehra-Lessinben.
A konszern szóvivője szerint úgy 200-250 ezres készlet halmozódhat fel az új modellekből, mire megkapják a KBA engedélyét.