A BMW még kora tavasszal mutatta be az X4 terepkupé második generációját. Az autó nagyobb lett: 81 mm-rel hosszabb, 37 mm-rel szélesebb, 3-mal alacsonyabb; a tengelytáv 54 mm-rel nőtt (4752 x 1918 x 1621 mm; 2864 mm). Ez jobb helykínálatot eredményez – a csomagtartó 500 helyett 525 lóerős, a hátsó ülés három részre osztva dönthető – ugyanakkor a vadonatúj padlólemeznek köszönhetően akár fél mázsával csökkent a tömege, a közegellenállási együttható 0,30, aminél senki nem tud jobbat a szegmensben.
Elvileg három benzin- és négy dízelmotor szerepel a palettán. A két- és háromliteres erőforrások a benzines oldalon 184-360 lóerősek, a dízelek 190-326 lóerőt tudnak.
Javult a hangszigetelés, és főleg a szolgáltatások köre: háromzónás klíma, állítható dőlésszögű hátsó ülések, egyedi igények szerint kivitelezés, szellőztetett ülések és kijelzős kulcs szerepel az opciós listán.