A Lexus mostanáig következetesen és logikusan adott nevet típusainak: az első betű a méretet, a másik a karosszériaformát jelölte. Egy új fejlemény azonban felboríthatja ezt a rendet.
A márka ugyanis június végén levédette az LM350 és LM300h elnevezéseket. A motorjelzés minden kétséget kizáróan arra utal, hogy nem szolgáltatásról vagy ajándéktárgyról, hanem egy új típusról van szó – de vajon milyenről?
Vajon a LF-1 Limitless szuper-crossoverről? Nem volna alaptalan a tipp, hiszen az M jelölheti a multifunkciós (többcélú) kifejezést – csakhogy pár hete az LQ típusjelzést is bejegyeztette a Lexus. Ennek sem volna több értelme, viszont tagadhatatlanul elegánsabban hangzik.
Az M a mobilitásra is utalhat: a Lexus LS+ tanulmányautóban már előre vetítette a gyár azokat az autonóm technológiákat, amelyeket 2020-tól Japán közútjain nyilvános teszteken fognak próbára tenni.
A harmadik lehetőség a Mini: a 2015-ös LF-SA tanulmányautó (nyitóképünkön) pontosan egy méterrel volt rövidebb a most bevezetés alatt álló UX városi szabadidőjárműnél; egy ilyen apró gépkocsinak igenis volna létjogosultsága egy autómegosztó rendszerben – ilyen értelemben az M a (közösségi) mobilitás és a mobil(telefonos gépkocsirendelés) fogalmakra is utalhat.
Az egyetlen dolog, ami ellent mond ennek a lehetősnek, az a 350, illetve 300h motorjelzés: ezek egy LF-1 méretű luxusautóhoz túl kicsik, egy városi törpéhez túl nagyok volnának. Egyelőre tehát nincs megfejtés.