Horvátországban, Zágrábban futotta első tesztköreit az az elektromos versenyautó, amelyet a Cupra (a SEAT önállósított sportmárkája) épített az új elektromos túraautó-bajnokságra.

Pályára vitték az első elektromos túraautót 1

A 6072 önálló cellából álló akkucsomagot most először építették be a versenyautó prototípusába; természetesen korábban minden elemet külön-külön már leteszteltek. A kezdeti tapasztalatok jók, a továbbiakban a komponensek összehangolása vár a mérnökökre.

Az elektromos túraautó-bajnokságban (E-TCR) négy- vagy ötajtós szériamodellek indulhatnak, legfeljebb 500 kW (677 LE) csúcsteljesítménnyel és 300 kW (405 LE) állandó teljesítménnyel, hátsókerék-hajtással. Az akkumulátorok maximális kapacitása 65 kWh. A hajtáslánc (villanymotor, erőátvitel, akkucsomag) minden autóban ugyanaz lesz. A futómű elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros konstrukció.

a videó a hirdetés után indul