A Ferrari 1967-ben mutatta be hathengeres kupéját, amelyet Enzo Ferrari fia, Alfredo (becenevén Dino) tervezett. Az olcsó belépőmodellnek szánt, középmotoros autó – pontosabban eredetileg egy tervezett, különálló budget márka első tagja – 180 lóerős, 2,0 literes, majd 195 lóerős 2,4-es V6-os erőforrást kapott.

Dinoparkká változott Maranello 1

1973-ban megjelent a Dino márka második típusa: a 2+2 üléses karosszériába 3,0 literes, nyolchengeres motort (a Ferrari első V8-asát) szereltek. 1976-ban a Ferrari feladta a belépő márka terveit, és nevére vette a Dino 308 GT4-est – innentől Ferrari 308 GTB néven futott a modell.

A Dino hivatalos jubileuma tavaly lett volna, ám a gyár nem akarta, hogy a Ferrari 70. születésnapja beárnyékolja ezt a fontos évfordulót, ezért áthozták 2018-ra az ünneplést – az 1967-ben bemutatott autó gyártása amúgy is ’68-ban indult be, így védhető a csúsztatás.

Dinoparkká változott Maranello 27

Június utolsó napján tartották meg a nagy bulit, mintegy 150 Dino (206 GT, 246 GT és GTS, valamint 308 GT4) részvételével. Az autók Maranellóban gyülekeztek, majd átgurultak a fioranói tesztpályára örömködni.

Mivel gyanítjuk, hogy hozzánk hasonlóan te sem vettél részt az ünnepségen, nézzük együtt az ott készült videót, és utáljuk irigyeljük együtt a szerencséseket, akik ott lehettek.

a videó a hirdetés után indul