A gyenge forint a használtautó-piacon is érzékelhető, a kereskedők tapasztalata alapján megnőtt a külföldiek érdeklődése a fiatal, keveset futott autók iránt. A számukra kedvező árfolyam akár több ezer eurós nyereséget is eredményezhet egy-egy autó esetében, így megéri Magyarországról megvásárolni ezeket a kocsikat.
A legtöbb vásárló a nyugati országokból érkezik, s alapvetően a fiatal, keveset futott gépkocsikat keresik, ugyanis egy-egy ilyen modellel jelentős haszonra tehetnek szert.
Egy gyors számítást végezve szemmel látható a különbség: amíg 304 forintos árfolyamon egy 5 millió forintos gépkocsi 16 447 euróba kerül, addig a jelenlegi gyenge forint mellett közel 1300 euróval kevesebbet, 15 151 eurót kell fizetni ugyanazért a járműért a külföldi vásárlónak hazánkban. Egy 10 millió forintos autónál akár 2600 euró is lehet az a nyereség, amit kizárólag az árfolyamkülönbségen profitál.
„Gyenge forint esetén a fiatal, jó állapotú gépkocsikat viszik el a külföldi vásárolók, akik nem ritkán méretes flottát vásárolnak fel hazánkban, hogy még nagyobb nyereséget realizáljanak” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.
A jelenlegi árfolyam csak a drágább kocsik esetében van hatással az importra, valamivel kevesebb fiatal jármű érkezik hazánkba határon túlról, de az idős, 10-15 éves kocsik behozatalát nem befolyásolja, mivel alacsony értékük miatt pár tízezer forint lehet a differencia. Ez pedig nem tántorítja el a vevőket.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2017-ben 18 956 autót vittek külföldre hazánkból az autókereskedők 27,1 milliárd forint értékben, idén ez a szám várhatóan növekszik.