A Škoda legfrissebb, reprezentatív kutatása a 18 és 59 év közötti korosztályra fókuszált. A felmérésből kiderült, hogy a válság óta évről évre egyre több új autó kerül forgalomba Magyarországon, de ez sem javít a hazai gépjárműpark átlagéletkorán, amely a kutatás szerint jelenleg 13,6 év. A helyzetet jól tükrözi, hogy a 18 és 59 év közötti, autóval kapcsolatos döntésben résztvevőknek csak a harmada mondta azt, hogy tízéves vagy annál fiatalabb autója van. Ők elsősorban a nők, a felsőfokú végzettségűek és a városban élők.
Az autókkal kapcsolatos kiadások jelentős részét az előre nem tervezhető szervizelési és javítási költségek teszik ki (évi 65 ezer forint). A kutatásban részt vevők tapasztalatai alapján az autóval kapcsolatos terhek éves szinten elérik a 214 ezer forintot. Ez az összeg az új autót vásárlók esetében jelentősen magasabb: 260 ezer forint. Akinek tíz évnél idősebb autója van, annál ez valamelyest 200 ezer forint alatt marad.
Casco-biztosítása mindössze minden negyedik embernek van, ennek oka a kutatás szerint leginkább az ár és az autó kora. Míg a válaszadók 41 százaléka szerint túl drága a casco és nem éri meg fizetni, addig 20 százalékuk válaszolta azt, hogy személyautója túl öreg ahhoz, hogy cascót fizessen rá.
Az Eurostat 2016-os adatai alapján Magyarországon az 1000 főre jutó autók száma 338, míg ehhez képest az EU-átlag 497 volt. A legmagasabb 1000 főre eső gépjárműrátával Luxemburg rendelkezett két évvel ezelőtt (662). Hazánkban a KSH adatai szerint legtöbben Budapesten (633 ezer) és Pest megyében, míg a legkevesebben Békés és Csongrád megyében (131 ezer) rendelkeznek személyautóval.
Sokatmondó ugyanakkor, hogy akinek nincs kocsija, az mivel indokolta, hogy nem vásárol. 33 százalékuk válaszolta, hogy nincsen elegendő önrésze, ezért nem engedheti meg magának a beruházást. 28 százalék a magas fenntartási költségek miatt ódzkodik a vásárlástól, 21 százalék pedig attól tart, hogy túl magas váratlan kiadásokkal járna az autó fenntartása. Ide kapcsolódó hír, hogy a Škoda a hazai importőrök közül elsőként tette elérhetővé privát bérletes konstrukcióban egyes autóit.
A kutatásból az is kiderült, hogy a 18-59 közötti korosztály 30 százaléka maga cseréli, 80 százaléka pedig otthon tárolja a gumikat.