Valamikor mindent el kell kezdeni, és ha már el kell, az ABT úgy döntött, az elsők között ugrik fejest a hibridtuning-szakmába.
Fogtak egy mezei ABT Audi RS6 kombit, sportfutóművel és aerodinamikai kiegészítőkkel, valamint orrában egy 730 lóerőre gyúrt motorral (a gyári 560 lóerőhöz saját fejlesztésű motorvezérlés és egyedi kipufogórendszer tette hozzá a pluszt), majd a hajtásláncba beépítettek egy villanymotort, ami 1018 lóerőre dobja fel a rendszerteljesítményt, méghozzá stílusosan gombnyomásra.
Ez a bizonyos gomb csak 100 km/óra felett aktív, akkor viszont plusz 317 newtonmétert és 288 LE-t zúdít a kerekekre – szerencsére csak rövid időre. A rendszerteljesítmény 1018 lóerő, az össznyomaték 1291 Nm. Ahhoz képest, hogy a hibrid hajtást átmenetinek szánják, meglehetősen combos, 13,6 kWh kapacitású akkumulátort építettek be a németek.
Nem váratlan persze, hogy pont az ABT fogott bele a villamosításba, hiszen aktív résztvevői a Forma-e világbajnokságnak. Az pedig stílusos, hogy a hibrid prototípus nem egyszerű zöld fóliázást kapott, hanem a nyomtatott áramköröket idéző mintázat díszíti karosszériáját.