Az idén Már az Európa-bajnokságon versenyző Herczig Norbert és Ferencz Ramón párosa magabiztos versenyzést mutatott be a királynék városában: a verseny nyolc szakaszából ötön repesztette a legjobb időt és az utolsó gyorsaságin begyűjtött defekt ellenére is 13,6 másodperccel maga mögé utasította Kazár Miklóst. Herczig teljesítményének értékét tovább növeli, hogy a vasárnap elsőként rajtoló Balogh János mögött rögtön ő következett, tehát még a pálya takarításából is alaposan kivette a részét. A škodás pilóta így hatodik alkalommal győzött Veszprémben, majd miután a céldobogón átvette a győztesnek járó kupát, navigátorával leadták a menetlevelüket, mert nem akartak pontokat rabolni a bajnokság többi, állandó résztvevőjétől.
A győzelmet így hivatalosan Kazár Miklós szerezte meg, aki a 2014-es Waldviertel Rallye-t követően nyert ismét magyar bajnoki futamot, míg a Škoda Fabiával és navigátorával, Tóth Zsolttal első közös sikerüknek örülhetett. A második helyen Turán Frigyes és Bagaméri László következett, akik két hyundaios futamot követően ismét a saját Ford Fiestájukat állították csatasorba. Az első napon Frici elkövetett egy hibát, túlságosan puha abroncsokkal vágott neki az első két szakasznak, ráadásul még jó alaposan meg is nyitották a gumikat, így a második márkói gyorson a kigyorsításokon rengeteg időt veszített az „elfáradó” abroncsokon. A bajnokság listavezetője így az ötödik helyről kezdhette a második napi száguldást, de az első szakaszon megforgott és még tolatnia is kellett. Ezt követően összekapta magát a Szombathely Rallye győztese, megnyerte mindkét hajmáskéri szakaszt és az összetettben felzárkózott Kazár mögé, amivel tovább növelte az előnyét a bajnokságban Hadik Andrással szemben.
A dobogó legalsó fokára Balogh János és Szőke Tamás állhatott fel. A miskolci pilóta szombaton még vezette a veszprémi futamot, de a második nap épp ezért került hátrányba, hisz az első hely miatt ő takarította riválisai előtt a pályákat, így vasárnap hárman is megelőzték, de Herczigék sportszerű kiválásával a 3-as kategória kétszeres bajnoka pályafutása során először állhatott dobogóra R5-ös autóval.
A negyedik helyet a végig rettenetesen látványosan és emellett gyorsan autózó Bútor Róbert szerezte meg Tagai Róberttel, míg az ötödikként a harmincadik születésnapját épp a Veszprém Rallye második napján ünneplő Ifj. Kiss László végzett. A miskolci pilóta a hazai futamát követően zárt ismét ebben a pozícióban. Kiss teljesítményének az értékét egyébként tovább növeli, hogy az április végi Miskolc Rallye óta nem is versenyzett az R5-ös Fiestával, így idén még murváról sem volt tapasztalata.
Az első két futamot megnyerő Hadik Andrásnak Veszprémben sem jött ki a lépés. A szombathelyi vezetői, és a székesfehérvári technikai hiba után a királynék városában sem fogadta kegyei közé Fortuna a miskolci versenyzőt. A vasárnapi első körre rosszul választott abroncsot, majd a kormányszervó mondta fel a szolgálatot a Fiestában, végül az utolsó gyorson összeszedett egy jobb első defektet, így az ötödik helyett mindössze a hatodik pozícióval kellett beérnie a bajnokságban jelenleg második fordos pilótának.
A futam történetéhez még hozzátartozik, hogy szombaton, az első gyorsaságin hatalmasat esett a legutóbbi, Székesfehérvár Rallye győztese, Vincze Ferenc és Farnadi Ágnes. A szécsényi versenyzőt a baleset után kórházba szállították és bár az éjszakát bent kellett töltenie, szerencsére zúzódásokkal megúszta az esetet. További érdekesség, hogy a futam tavalyi győztese, Ranga Péter végül nem állt rajthoz, hisz pont az első nap hatalmasat bukó Vincze hajtotta azt a Fabia R5-öst, amivel Ranga versenyzett volna.
Az ORC-ben az idei harmadik futamgyőzelmét ünnepelhette a Gyarmati – Kovács kettős, míg a 3-as kategóriában a Nagy Mátyás – Nagy Tamás testvérpár duplázott, így mindkét mitsubishis duó tovább növelte az előnyét a bajnoki pontversenyben.
A 2018-as Veszprém-rali végeredménye:
1. | Herczig Norbert – Ferencz Ramón Skoda Fabia R5 |
1:12:25.1 | |||||
2. | Kazár Miklós – Tóth Zsolt Skoda Fabia R5 |
1:12:38.7 | |||||
3. | Turán Frigyes – Bagaméri László Ford Fiesta R5 |
1:12:48.3 | |||||
4. | Balogh János – Szőke Tamás Skoda Fabia R5 |
1:12:56.1 | |||||
5. | Bútor Róbert – Tagai Róbert Skoda Fabia R5 |
1:13:05.3 | |||||
6. | ifj.Kiss László – Kissné Varga Zsuzsanna Ford Fiesta R5 Evo |
1:13:59.6 | |||||
7. | Hadik András – Igor Bacigal Ford Fiesta R5 |
1:15:04.1 | |||||
8. | Osváth Péter – Nemes Csaba Skoda Fabia R5 |
1:15:05.0 | |||||
9. | Gyarmati Ariel – Kocsis György Mitsubishi Lancer EVO |
1:15:28.7 | |||||
10. | Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer EVO 9 RS |
1:15:41.3 |
A bajnokság a 8 hetes nyári szünetet követően szeptember első hétvégéjén az Ózd-Salgó Rallye-val folytatódik majd.
Szöveg: Vörös Gergely
Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám