Alieno Arcanum – így hívják azt az autót, amely megvalósulásakor azonnal a világ leggyorsabb, legerősebb és legfejlettebb szériagyártmánya lesz, legalábbis gyártója ígérete szerint.
Az ajánlat 2160 lóerőnél kezdődik, de ezt ők sem gondolják komolyan: aki a csúcsra tör, annak bizony az 5221 lóerős csúcsverziót kell megvásárolnia. Ehhez a teljesítményhez 8880 Nm forgatónyomaték tartozik.
Mindezt persze nem egyetlen nagy motor állítja elő, még csak nem is négy: kerekenként hat, azaz összesen 24 villanymotor fog dolgozni az Alienóban, amelyek mindegyike külön vezérlést kap, így nem csak összkerékhajtás valósítható meg, hanem tetszőlegesen bármilyen kombinációban variálható a teljesítmény – mondjuk ezt négy motorral is meg lehetne valósítani, de az olyan snassz.
Az akkumulátor természetesen gigantikus kapacitással bír: a 180 kWh akár 1020 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. A 800 voltos akkurendszer grafén-lítium-polimer cellák mellett szuperkapacitású segédkondenzátorokat is alkalmaz.
A felhasznált áramot persze pótolni is kell, de semmi gond: a cég 2700 kW-os egyenáramú töltőállomást tervez, amely négy perc (!!!!!!!!!) alatt tölti fel a gigantikus akkumulátorokat.
Az aerodinamikai csomag aktív és adaptív, a far kialakításánál pedig bevallottan Darth Vader sisakrostélya állt modellt a dizájnereknek.
A szénszálas méhsejtszerkezetű vázat alulról kevlárral erősítik meg, de a borítólemezek is karbonból készültek, akárcsak a felnik, a kormánykerék, vagy a memóriahabbal töltött, Alcantarába burkolt ülések.
A futómű minden irányban állítható, a hasmagasság kerekenként külön szabályozható, a fékek regeneratívak, de azért hagyományos súrlódó fékeket is beépítenek, titán fékdugattyúkkal.
A végsebesség 488 kilométer/óra, és igen, extraként fékezőernyő is rendelhető az autóhoz.
Ahhoz képest, hogy a vezetés örömét kellene közvetítenie, az Alienót telepakolták kamerákkal, érzékelőkkel és lézerekkel – a külső tükrökben öt-öt kamera kapott helyet, és még az utasok érzelmi állapotát is optikai érzékelők rögzítik. A technológia nem kiveszi az autót a sofőr kezéből, hanem tanítja őt, bizony: segít kiküszöbölni a hibákat, és felnőni az autó képességeihez.
És hogy mindez mibe kerül a gyártó szerint? Másfél millió euróból ki is hozzák, a gyártás 30 hónapon belül megkezdődik, további 8-24 hasonlóan erős, de teljesen más megjelenésű új modellel egyetemben.
Egyelőre persze sem prototípusok, sem tényszerű műszaki adatok nem állnak rendelkezésre, csupán néhány számítógépes grafika, úgyhogy legalábbis óvatosan kezelnénk ezeket az ígéreteket, és pláne nem fizetnénk előleget a cégnek ezért a – fejlesztői szerint normális autóként, egyszerűen vezethető, sőt, kényelmes – járműért. Na nem azért, mert nem hiszünk abban, hogy megvalósulhat… de, azért.