A BMW M2 sportkupéra épülő tanulmányautót a motorsport világából vett ötletek felhasználásával alakította ki a gyár.

Könnyített gyakorlat: BMW M Performance Parts Concept 1

Kiindulási alapként felszereltek rá minden, már elérhető M Performance alkatrészt, majd további, eddig nem elérhető komponensekkel folytatták az átalakítást: ilyen a szénszálas hűtőmaszk, az önmagában 8 kiló megtakarítást jelentő motorházfedél és a szintén karbonpanelből álló első kerékdobok – mindhárom idom már idén júliusban piacra kerül.

A tanulmányautón arany színűre festették az elöl, illetve a küszöbön elhelyezett légterelő elemeket, amelyek korántsem hoznak akkora tömegcsökkentést, mint a szintén szénszálas tetőpanel – ez utóbbi legkorábban jövő márciustól rendelhető szériagyártásban. A karbontető ugyanúgy hat kiló előnyt jelent, mint a 19 colos kovácsolt keréktárcsák alkalmazása.

Könnyített gyakorlat: BMW M Performance Parts Concept 59

BMW M Performance Parts Concept Car

Öt kilót spóroltak a novembertől piacra lépő szénszálas csomagtérfedéllel, és fél kilót jelent, hogy a diffúzort is karbonkompozitból készítették el.

Az utastérben is sok a szénszálas elem, Alcantarával körítve – például az első sportüléseknél, amelyek előrebuktathatók, megkönnyítve a beszállást hátra. Az első ülések 9, a hátsó 13 kilóval könnyebb, mint a szériakivitel. A kormánykerék bőr-Alcantara borítást kapott, a kézifékkar szénszálas burkolata összecseng a beltér több pontján elhelyezett karbonpanelekkel.

Könnyített gyakorlat: BMW M Performance Parts Concept 60

BMW M Performance Parts Concept Car

A futómű nem új, a konstrukciót már most meg lehet vásárolni utólagos átépítésekhez. A rugók 20 mm-es ültetést tesznek lehetővé, a csillapítás mindkét irányban állítható.

Az utolsó tömegcsökkentő tétel a lítiumion indítóakkumulátor, amely 14 kilóval nyom kevesebbet a szériakivitelnél.