Sokat kritizálták az Aston Martin-t a Cygnet nevű városi kisautó miatt, mely nem más, mint egy átemblémázott Toyota iQ. Bár a japán mini a műfaj egyik legjobbja, pályafutása mégis rövid volt. A Smart ForTwo-nál nem sokkal nagyobb ellenben megbízhatóbb és tágasabb autó egész egyszerűen túlzottan kilógott a legfőképpen sportkocsikat gyártó angol márka kínálatából. Rossz nyelvek szerint ingyen dobálták azok után, akik rendes Aston Martin-t vásároltak.
Azonban egy ügyfél ennél többet is látott az apróságban, ezért megkérte az Aston Martin-t, hogy csináljanak valami őrültséget a Cygnet-tel. Az angoloknak pedig nem kellett kétszer mondani. Az 1,33 literes, 97 lóerős motor helyére cipőkanállal és némi reszeléssel bepakolták a Vantage S 4,7 literes, V8-as szívómotorját. Persze nem keresztbe, hanem hosszába, így hátsókerék-hajtású lett a törpe. A kerékjáratokat nem kicsit szélesítették ki, hatalmas felnik mögött nagy fékek figyelnek. Jellegzetesen brit zöld színt kapott és ritka rácsozású hűtőmaszkot.
A belteret versenyülések, sportkormány és bukócső uralja. A 430 lóerős, nyolchengeres Cygnet 1375 kilogrammot nyom a mérlegen. A százas sprint 4,2 másodpercig tart és akár 274 km/órás sebességgel is száguldhat. Korábban a gyorsulás közel 12 másodpercet vett igénybe, a végsebessége pedig 170-nél volt. Mi ez, ha nem a legnagyobb fordulat, ami ezzel az autóval történhetett?
Szerencsére nem csak fotók, hanem videó is van az őrült Aston Martin Cygnet-ről: