Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) kedden nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában több mint 1,56 millió autót helyeztek forgalomba júniusban, 5,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Májusban mindössze 0,8 százalékos volt a növekedés.

A legnagyobb piacok közül Franciaországban 9,2 százalékkal, Spanyolországban 8,0 százalékkal, Németországban 4,2 százalékkal nőtt, míg Olaszországban 7,3 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 3,5 százalékkal esett vissza az új autók száma.

Az idei első fél évben 2,9 százalékkal, több mint 8 millió 449 ezerre emelkedett az utakra került új autók száma a 28 uniós országban. Az öt nagy piac közül Spanyolországban 10,1, Franciaországban 4,7, Németországban pedig 2,9 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 6,3, Olaszországban pedig 1,4 százalékkal csökkent az átadott új autók száma.

Piaci részesedés szerint a német Volkswagen-csoport a legnagyobb európai gyártó 8,0 százalékkal, a PSA-csoport (Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall, DS) 65,1 százalékkal, a francia Renault pedig 5,0 százalékkal tudta növelni eladásait január-júniusban. A PSA esetében a kiugróan magas arányt az Opel/Vauxhall tavaly augusztusi átvétele magyarázza.

A Renault után következő Fiat-Chrysler 2,2 százalékkal, a Ford 4,1 százalékkal, a BMW 0,3 százalékkal, a Daimler pedig 1,7 százalékkal kevesebb, míg a Toyota 6,6 százalékkal, a Hyundai pedig 7,8 százalékkal több új autót adott át tulajdonosának az első félévben.

Júniusban a Volkswagen-csoport 13,3 százalékos, a PSA 65,8 százalékos, a Renault 4,7 százalékos, a Toyota 13,7 százalékos, a Hyundai pedig 6,0 százalékos emelkedést, míg az az FCA-csoport 2,6 százalékos, a Ford 8,6 százalékos, a Daimler 5,2 százalékos a Toyota pedig 4,2 százalékos csökkenést könyvelhetett el.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon júniusban 30,6 százalékkal, 14 192-re, az első fél évben pedig 29,0 százalékkal, 70 ezer 733-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.