Az első Mégane R.S. Trophy 2005-ben készült el a második generációs R.S. alapjaira mint a sportmodell még könnyebb, még élesebb kivitele. Azóta rendszeresen jelentkezett a Renault az utcai használatra még éppen alkalmas, de igazából a versenypálya felé kacsintgató modellverziókkal, és most itt az új kiadás.

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 1

A mérnökök átdolgozták az 1,8 literes turbómotort. A turbófeltöltő kerámia golyóscsapágyat kapott (ezzel harmadára csökkent a belső súrlódás az acél golyóscsapágyhoz képest), a kipufogót aktív szeleppel szerelték fel, a végeredmény 300 LE és 420 Nm – utóbbi csak a duplakuplungos váltónál érvényesül, kézi váltó esetén be kell érnünk 400 Nm-rel.

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 39

A futómű megkapta az alap-Mégane R.S. összkerékkormányzását, emellett kompozit első fékeket, 19 colos felnire szerelt Bridgestone Potenza S001 abroncsokat (jövőre opcióként könnyített felniket és Potenza S007-eseket) kínálnak, valamint természetesen szériatartozék a Cup futómű: 25 százalékkal feszesebb csillapítás, 30 százalékkal keményebb rugók, 10 százalékkal merevebb kanyarstabilizátorok, és részlegesen önzáró Torsen differenciálmű segíti a pontosabb irányíthatóságot.

300 lóerős az új Renault Mégane R.S. Trophy 40

Az élénksárga szín magától értetődő a Renault sportszériájánál; a belteret 20 mm-rel mélyebben beépített Recaro kagylóülések (opció) és Alcantara kárpitozás dobja fel.

Videón is megnéznéd a Renault új fenevadját? Kattints ide!