Idén is bővült a belföldi használtautó-értékesítés hazánkban, január eleje és június vége között összesen 374 266 használt gépkocsi talált új gazdára. A Datahouse gyorsjelentése alapján ez 13,6 százalékos növekedést jelent 2017 első hat hónapjához képest, ami azt is jelzi, hogy a növekedés íve valamelyest csökkent, tavaly ekkor még 25,4 százalék volt a gyarapodás.
A külföldről behozott autók piaca is csökkent, már csak 7,7 százalékkal nőtt a terület, így összesen 79 103 gépkocsit helyeztek forgalomba hazánkban az első hat hónap során. Érdekesség, hogy májusban és júniusban egy százalék körüli növekményt mutatott az import, ami azt jelenti, hogy ebben a két hónapban lényegében csupán stagnált a piac teljesítménye.
A legrosszabb hónapnak idén a március számított, akkor 4,7 százalékkal kevesebb kocsit helyeztek forgalomba, mint 2017-ben. A behozott autók 60 százaléka tíz évnél idősebb volt.
Mindkét területen az alsó-középkategóriás típusokat favorizálták a vásárlók. A hazai autócseréknél a népszerűségi listát fél év után az Opel vezeti a Suzuki és a Volkswagen előtt, míg az importnál a Volkswagen, Opel, Ford hármas áll az élen.
„Sok tényező befolyásolja a használtautó-piacot, ilyen a forint-euró árfolyam, vagy például az év elején bevezetett, külföldről érkező kocsikra vonatkozó, kötelező eredetiségvizsgálat. Előbbi egy nehezítő tényező, utóbbi viszont a piac tisztulását segíti elő, ami a vásárlók, és a megbízható, szabályosan játszó kereskedők számára is kedvező” – elemezte röviden az elmúlt időszakot Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.
„A statisztikák és a piaci viszonyok alapján az import esetében éppen ezért nem igazán várható további növekedés a tavalyi évhez képest, a hazai piacon azonban töretlenül, ám valamivel visszafogottabb lendülettel emelkedhet tovább az adás-vételek száma” – tette hozzá.