Markus Duesmann lesz a Volkswagen-konszern igazgatótanácsának új tagja – közölte ma a világ legnagyobb autógyártó vállalata. A VW felügyelőbizottságának tegnapi ülése nyomán kiadott közleményből annyi derül ki, hogy Duesmann, aki jelenleg a BMW beszerzésért és beszállítóláncokért felelős igazgatósági tagja, mihamarabb munkába áll új munkaadójánál, amikor ez lehetséges lesz.
A menedzsert vélhetően a konkurenciazáradék köti, amely bizonyos időre, általában legalább fél évre megtiltja, hogy egy felsővezető máshol vállaljon munkát az iparágon belül. A szünet a BMW-től is függ, a konkurens lassíthatja és gyorsíthatja is távozás mellett döntő vezetője váltását.
Duesmann pozíciójáról a cég nem közölt semmit, de a Handelsblatt című gazdasági napilap tudni véli, hogy az előzetes letartóztatásban ülő Rupert Stadler utóda lehet az Audi élén. Stadlert a dízelmotorokkal kapcsolatos emissziós csalás felderítésének hátráltatásának gyanújával vette őrizetbe június 18-án az ügyészség. Ő a legmagasabb rangú vezető a Volkswagen-konszernben, aki több-kevesebb időt rács mögött kényszerül tölteni. Stadler szabadságolását kérte a cégtől és bár a VW csalási ügyének kipattanása után majdnem három évig tartani tudta magát az Audi élén, igen valószínűtlen, hogy felmentése esetén visszatérhetne az Audi élére.
Ha Duesmann tényleg az Audi élére szerződik, személyében igazán alkalmas lehet a cég kivezetésére a három éve tartó emissziós csalásbotrányból fakadó válságból vagy inkább helybenjárásból, mert az Audi dolgai itthon és nemzetközileg cseppet sem mennek rosszul. Duesmann dolgozott a Mercedesnél és a BMW-nél is, így jól ismeri a prémiummárkák működését, piacát. Személye feddhetetlen a dízelbotrányban és 49 éves életkora alapján is lehet elég ideje, hogy az Audit megújítsa.
Markus Duesmann 2007-ben váltott a Daimlertől a BMW-hez, ahol 2016-ban vált az igazgatótanács tagjává. A vesztfáliai szakember korábban a Mercedes és a BMW Forma-1-es csapatait is erősítette – írja róla az Automobilwoche című autóipari szaklap.