25 éve kis motorgyárként indult – 700 munkatárssal, 60 ezer négyzetméteren napi kétezer erőforrást előállítva – a győri üzem, amely napjainkban, több mint nyolcmilliárd eurós beruházásokat követően ötmillió négyzetméteren, 12 és fél ezernél több munkatársat foglalkoztatva kilencezer motort és ötszáz járművet bocsát ki naponta.
Achim Heinfling szerint ez a fejlődés minden negyedszázaddal ezelőtti elképzelést és várakozást felülmúl, az itt felhalmozott technikára és szaktudásra pedig komolyan épít az Audi, amikor az elektromobilitásban játszandó fontos szerepre készül.
Ennek célja, hogy fenntartható módon, hosszú távra biztosítsák a vállalat versenyképességét, hangsúlyozta a cégvezető, aki emlékeztetett arra: nem csupán termékeik, de gyártási eljárásaik is innovatívak, a futószalag helyett ugyanis például moduláris, szigetszerű rendszerben zajlik a munka az új egységekben.
Peter Kössler, az Audi termelésért és logisztikáért felelős igazgatója kiemelte, hogy a győri járműgyárban eddig 33 milliónál több motor és több mint 1,1 millió autó készült. 2025-re minden Audi elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is.