Határozottan jót tett az Audi Q3-asnak a modellváltás. Az első generáció formája éppen kezdett megfáradni, a most bemutatott legfrissebb SUV viszont igazodik az A8-assal bevezetett élesebb formanyelvhez. Úgy tűnik, hogy Ingolstadban már a részletekkel is igyekeztek különbséget tenni a terepjárósabb megjelenésű modellek és a kínálat többi tagja között. A Q8-as után a Q3-as is megkapta a nyolcszögletű, hatalmas hűtőmaszkot, melyben függőleges lamellák hangsúlyozzák a méretét.
Nagyot nőtt az Audi Q3-as, az MQB platformra épülő keresztmotoros modell 4484 mm hosszú, 1856 mm széles és 1585 mm magas lett. Ez azt jelenti, hogy elődjénél 9,7 centivel hosszabb, 2,5 centiméterrel szélesebb, ellenben fél centivel alacsonyabb lett. Az ilyen mértékű változások pedig mindig jót tesznek az autó arányainak, ahogyan a markánsan domborított sárvédők is. A gépháztető alatt a forgalmazás kezdetekor három benzines és egy dízelmotor lesz elérhető. Ezek közül mind négyhengeres és turbós 150-től 230 lóerőig. A Q3-as alapból elsőkerék-hajtású és hatfokozatú kézi váltó jár hozzá, de elérhető a quattro összkerékhajtás és a 7 gangos duplakuplungos automata váltó is.
2680 milliméteres lett a tengelytáv, ami azt jelenti, hogy 7,7 centivel növekedhetett a beltér. A berendezés jól jelzi a modern időket, csupán a klímapanel kapott külön kezelőszerveket, minden mást az MMI érintőképernyőjén keresztül lehet kezelni a Q3-asban. A középkonzol érintőképernyője alapból 8,8 col átlójú, a feláras rendszeré már 10,1-es. A műszeregység is digitális, ez felszereltségtől függően 10,25 vagy 12,3 col képátlójú lehet. Természetesen az utasoknak menet közben sem kell hátrahagyniuk az online jelenlétet, a fedélzeten wifi biztosítja, hogy minden Twitter-, Facebook- és Instagram-fiók a lehető leghamarabb frissüljön.
A megfelelő hangzásról 680 wattos Bang & Olufsen Premium Sound System gondoskodik, a biztonságot pedig vezetéstámogató asszisztensek széles választéka garantálja a vészfékező rendszertől az adaptív tempomaton át egészen a holttérfigyelő rendszerig.
Alaphelyzetben a csomagtartó 530 literes, de a padló és a támlák variálásával akár 675 literesre hizlalható. Ha pedig még ennél is több tér kell, akkor az ülések döntése után már 1525 liternyi tér várja a nagyobb kiterjedésű csomagokat.