Az új beruházás értéke eléri majd az egymilliárd eurót. Az újonnan létrejövő üzemben akár évi 150 ezer darab jármű gyártására lesz kapacitás, és több mint ezer új munkahelyet teremt majd.
„A jövőben a BMW minden európai üzeme képes lesz elektromos és hagyományos meghajtású modellek előállítására. Az új gyáregységünk Debrecenben már képes lesz egyazon soron mind hagyományos hajtású motorral, mind elektromotorral ellátott járművek előállítására. Az üzem jelentős kapacitást hoz majd a globális gyártási hálózatunkba. Az új gyár a legmagasabb színvonalon működik majd a digitalizáció, a fenntarthatóság és a gyártási rugalmasság terén” – mondta Oliver Zipse, a BMW Group Igazgatótanácsának gyártásért felelős vezetője.
Az alapkőletétel tervezett időpontjáról és a majdani gyár próbaüzemének körülbelüli kezdetéről egyelőre nem nyilatkozhat Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója, azt viszont elárulta a Vezessnek, hogy miért döntött a cégcsoport vezetése Debrecen mellett.
„Szigorú, több elemen alapuló globális kiválasztási folyamat zajlott. Egyrészt Debrecennek kiváló a földrajzi helyzete, remek az infrastruktúrája, közúton, vasúton, és repülővel is könnyen elérhető. Magasan kvalifikált, szakképzett munkaerő áll rendelkezésre, ráadásul az országban is, de a város közelében is több jelenlegi beszállítónk gyárt.” Azt nem árulta el Salgó András, hogy pontosan mikor kezdődtek a tárgyalások a magyarországi gyárépítésről, arra a kérdésünkre, hogy a cégcsoport (BMW, Mini, Rolls-Royce) milyen márkájú autójának milyen modelljeit gyártják majd, azt válaszolta, hogy BMW-ket.
A cégcsoport már eddig is „működtetett” Magyarországon egy „láthatatlan gyárat”. A kifejezés a BMW Magyarország korábbi igazgatójától származik 2013-ból, és annak – a kijelentés idején – 54 darab különböző beszállítónak az együttes neve, akik már a BMW mostani bejelentése előtt is alkatrészeket gyártottak a cégcsoportnak. Ezek a beszállítók is egyértelműen jól jártak a keddi bejelentéssel.
A Vezess munkatársa bejárta a BMW láthatatlan gyárát, itt találja a fotóinkat, és a videónkat.
Európa a BMW Group legfontosabb piaca, mely 2017-ben 1,1 millió eladott autóval a vállalat értékesítésének 45 százalékát jelentette. 2018 június végéig a BMW Group a kontinens számos országában növelte eladásait, melyek meghaladták az 560 000 darabot, 1,2 százalékos növekedést mutatva a tavalyi év hasonló időszakához képest. A legutóbbi döntés, melynek értelmében tovább bővül a BMW Group európai gyártókapacitása, összhangban áll azzal a stratégiai lépéssel, mely a vállalat világszerte kiegyensúlyozott növekedését támogatja a „BMW Group Strategy Number One NEXT” program következő logikai pilléreként.
A BMW 2004 óta van jelen Magyarországon saját képviseleti irodával. A vállalat hosszú évek óta ápol kiváló kapcsolatot azzal a magyar beszállítói körrel, akiktől tavaly 1,4 milliárd euró értékben szerzett be különböző alkatrészeket és rendelt szolgáltatásokat.
Jelenleg az alábbi országokban és városokban működtet a BMW-csoport gyárat. Dél-Afrika, Rosslyn; India, Chennai; Thaiföld, Rayong; Brazília, Araquari; Mexikó, Plant San Luis Potosí; Egyesült Államok, Spartanburg; Kína, Shenyang; Anglia, Swindon, Oxford és Goodwood; valamint Németország, München, Dingolfing, Regensburg és Lipcse.
Ehhez a sorhoz csatlakozik pár éven belül Magyarország Debrecennel.