Szerdától az alsó-ausztriai Melk és Oed közötti 88 kilométeres szakaszon, valamint a felső-ausztriai Haid és Sattledt közötti 32 kilométeres szakaszon lehet jobban rálépni a gázpedálra, mindkét menetirányban. A próbaidő egy évig tart, ezalatt mérik a levegőszennyezettséget, a zajártalmat, a valós átlagsebességet és a balesetek arányát, ezek alapján döntenek a „Tempo 140” esetleges végleges bevezetéséről.

Az APA osztrák hírügynökség jelentése szerint a kísérleti jelleg miatt a hatóságok elnézőek lesznek a megemelt sebességhatárt kismértékben túllépő autósokkal, így – legalábbis Felső-Ausztria területén – elvileg akár 159 km/h-t is büntetlenül meg lehet úszni. Az APA számítása szerint a leghosszabb részszakaszon, az Oed és a melki híd közti 44,6 kilométeren 88 másodpercet takaríthatnak meg a menetidőből az autósok az új csúcssebességgel.

A közlekedési minisztérium döntését a sebességhatár felemeléséről minden ellenzéki párt bírálta, mint a környezetre és az utazók biztonságára ártalmas „populista” intézkedést. Norbert Hofer szabadságpárti közlekedési miniszter viszont hangsúlyozza, hogy a 130-as sebességhatárt 1974-ben vezették be, azóta az autók tisztábbak és biztonságosabbak lettek.

Európában csak két másik országban, Lengyelországban és Bulgáriában megengedett a 140 km/h-s tempó autópályán, a legtöbb helyen a 130 a felső határ, sőt nyolc országban csak 120 km/h.