Az új motortípus gyártása egy új, 6000 négyzetméteres gyártóterületen vette kezdetét. Győrben most először gyártanak dízelmotort mild-hibrid technológiával.
Az új fejlesztésű dízelmotor a 12 voltos indítógenerátornak, valamint a lítiumion-akkumulátornak köszönhetően jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
A 2.0 TDI motor alacsonyabb tömegével is kitűnik, amely a korábbi öntvény motorblokk helyére lépő alumínium forgattyúsháznak köszönhető. A dugattyúgyűrűk, a főtengely és a hengerfej is új fejlesztésűek.
A háromkörös hűtés – egy kör a motorblokk, kettő a hengerfej hűtéséről gondoskodik – minden vezetési szituációban ideális hűtőfolyadék-áramlást tesz lehetővé. Az új kialakítású turbófeltöltőben egy gyors, elektromos motor vezérli a változtatható lapátgeometriát. A szintén új, közös nyomócsöves befecskendező-rendszer 2200 bar nyomáson juttatja be az üzemanyagot az égéstérbe.
Az új gyártósoron műszakonként 500 motor készül.