József nevű olvasónk valahol vidéken, az autópályán érte utol a ropogós-friss Mondeókat szállító trélert, és még azelőtt elküldte nekünk a fotókat, hogy a szállítmány megérkezett volna a fővárosba.
A képeken értelemszerűen nem sok látszik az autóból, ám az a pár részlet is sokat mondó. Sokáig kétséges volt például, hogy csak a németországi példányok kapják-e meg a hátsó lámpatesteket összekötő krómsávot – a fotók tanúsága szerint nem, azok (vélhetően felszereltségi szinttől függően) mindenhol elérhetők, és igen látványosak.
Az autó egyébként kezdetben kétliteres dízelmotorral és a Fiesta ST másfél literes, háromhengeres, 200 lóerős turbómotorjával lesz kapható, utóbbihoz hagyományos nyolcfokozatú automata váltót fejlesztett a gyár. A másfél literes kis dízel és a kétliteres benzinmotor is szerepel a tervek között.
Egyébként nincs kizárva, hogy a 2019-es Mondeo egyben a nagy hagyományú típus hattyúdala is lesz: a Ford Észak-Amerikában már bejelentette, hogy elköszön a klasszikus szedán formátumtól, így nem kizárt, hogy a szabadidőjárművek hamarosan Európában is kiszorítják a limuzinokat a kínálatból.