Eddig úgy gondoltuk, a Lexus ES képviseli az új hullámot a márka palettáján, ám ha hihetünk a Japánból felröppenő híreknek, az új generációs IS is legalább olyan forradalmi – vagy mondjuk úgy, a modern elvárásoknak megfelelő – modell lesz, mint nagy testvére.
A Toyota csoport luxusmárkája is átállt a TNGA építőszekrényen alapuló padlólemezekre, ám ezek közül csak egy: a GA-L kínál hátsókerék-hajtást. Ez pedig azt jelenti, hogy a 2020 táján érkező, következő IS-széria is erre kell, hogy épüljön, azaz az LC luxuskupé és az LS zászlóshajó (nyitóképünkön) távoli rokona lesz.
Japán lapok még a tervezett méreteket is tudni vélik: a tengelytáv megegyezne az LC kupééval (287 cm), ami nem kevesebb mint 7 centis növekedést jelent a jelenlegihez képest. Ugyanakkor a hossz csupán 5 centit nőne (473 cm), a szélesség és a magasság változásai fél centin belül maradnak.
Lexus GS (2018) | Lexus ES (2018) | Lexus IS (2020) | Lexus ES (2019) | |
Tengelytáv (mm) |
2850 |
2819 | 2870 | 2870 |
Hosszúság (mm) | 4879 | 4909 | 4730 | 4960 |
Szélesség (mm) | 1840 | 1821 | 1815 | 1865 |
Magasság (mm) | 1455 | 1450 | 1425 | 1445 |
Ha pontosak a Mag-X magazin információi, az IS és az ES ugyanakkora tengelytávon nyugszik majd – ami persze nem jelent semmit, mert az ES arasznyival hosszabb, 5 centivel szélesebb és főleg kettővel magasabb lesz, tehát szellősebb, tágasabb belső teret kínál.