Eddig úgy gondoltuk, a Lexus ES képviseli az új hullámot a márka palettáján, ám ha hihetünk a Japánból felröppenő híreknek, az új generációs IS is legalább olyan forradalmi – vagy mondjuk úgy, a modern elvárásoknak megfelelő – modell lesz, mint nagy testvére.

A Toyota csoport luxusmárkája is átállt a TNGA építőszekrényen alapuló padlólemezekre, ám ezek közül csak egy: a GA-L kínál hátsókerék-hajtást. Ez pedig azt jelenti, hogy a 2020 táján érkező, következő IS-széria is erre kell, hogy épüljön, azaz az LC luxuskupé és az LS zászlóshajó (nyitóképünkön) távoli rokona lesz.

Kategóriát ugrik a Lexus IS? 1

Lexus ES: azonos tengelytávval érkezik az IS?

Japán lapok még a tervezett méreteket is tudni vélik: a tengelytáv megegyezne az LC kupééval (287 cm), ami nem kevesebb mint 7 centis növekedést jelent a jelenlegihez képest. Ugyanakkor a hossz csupán 5 centit nőne (473 cm), a szélesség és a magasság változásai fél centin belül maradnak.

Lexus GS (2018) Lexus ES (2018) Lexus IS (2020) Lexus ES (2019)
Tengelytáv (mm)

2850

2819 2870 2870
Hosszúság  (mm) 4879 4909 4730 4960
Szélesség   (mm) 1840 1821 1815 1865
Magasság   (mm) 1455 1450 1425 1445

Ha pontosak a Mag-X magazin információi, az IS és az ES ugyanakkora tengelytávon nyugszik majd – ami persze nem jelent semmit, mert az ES arasznyival hosszabb, 5 centivel szélesebb és főleg kettővel magasabb lesz, tehát szellősebb, tágasabb belső teret kínál.