A Mobius még 2011-ben alakult azzal a céllal, hogy saját fejlesztésű autóval tegye elérhetővé a mobilitást minél több kenyai polgár számára. 2015-ben bemutatott, első típusuk bájosan primitív volt, most viszont itt a Mobius II, és ez már egészen csinos, a maga robusztus, ódivatú módján.

Pofás terepjáró a Dacia Duster árában 1

Megmaradt a létravázra épülő acél térhálós szerkezet, a laprugós merev hátsó tengely (elöl viszont kettős keresztlengőkaros a futómű, bizony), az 1,8 literes, 133 lóerős benzinmotor egyetlen modern vonása a változó szelepvezérlés, és bár a háromajtós terepjáró utastere kifinomultság terén az előző generációs Daciákat idézi (az autó egyelőre csak rajzokon létezik), 8 colos érintőképernyős infotainment-rendszert azért csak kapott, műholdas navigációval, fedélzeti wifivel, Bluetooth csatlakozással, MirrorLink okostelefon-integrációval.

Pofás terepjáró a Dacia Duster árában 19

A 4,2 méter hosszú, de 194 cm széles autó saját tömege 1650 kg, terhelhetősége 625 kg. Összkerékhajtás nincs. Az alapkivitel kétszemélyes teherszállító verzió, a csúcsváltozat nem csak alufelnit és alapáras klímát kap, de még karosszériaszín is választható: a feketén kívül kétféle árnyalatú kék áll rendelkezésre. Az induló bruttó ár 3,7 millió forintnak megfelelő összeg; a csúcskivitelért 4,5 milliót kell kifizetni.

Pofás terepjáró a Dacia Duster árában 20

Az alapkivitelhez még a pótkerék is feláras opció