A Volvo sportos almárkája, a Polestar különösen aktív az utóbbi időben: miután tuningcsomagot építettek a cég hibrid hajtásláncához, most a hagyományos mechanikus hajtást veszik kezelésbe, bár elektronikus módszerrel.
Új optimalizációs szoftverjük ugyanis átírja a nyomatékelosztást szabályozó programot, így gyakrabban és több nyomaték jut a hátsó tengelyre, mint alapértelmezésben. Élvezetesebb vezethetőség, jobb bekormányozhatóság, dinamikusabb elindulás: ezek a hátsókerék-hajtás közismert előnyei, és ezekhez közelít a Polestar rendszere is, anélkül, hogy feladná a rossz tapadási viszonyok között előnyös összkerékhajtást.
A tuning sajnos visszamenőleg nem működik, az kizárólag a 2018 augusztusától gyártott benzin- és dízelmotoros 90-es és 60-as szériákhoz, valamint az XC40-eshez lehet megrendelni. A funkció az ESP kikapcsolásakor vagy a Dinamikus üzemmód aktiválásakor kapcsol be, és a Polestar szokásos tuningeszközeit (jobb gázreakció, harapósabb gázvétel, gyorsabb váltások, módosított váltási pontok, megnövelt motorteljesítmény) is alkalmazza.
A plug-in hibrid modellek esetében okafogyott a tuning, ott ugyanis villanymotor biztosítja a hátsó kerék hajtását, a hibrid vezérlés pedig tetszőlegesen osztja meg a hajtóerőt a két tengely között.