A Forza Horizon 4 konzoljátékban is szerepel, ezért az éves Gamescom videojáték-kiállításon tartja világpremierjét a Ford Ranger Raptor – az első terepsportpickup, amelyet Európában is forgalmazni fognak.
A 2019 derekától kapható Raptor 2,0 literes dízelmotorját 213 lóerőre és 500 Nm-re hangolták; a motor mögé az F-150 Raptor tízfokozatú automata sebességváltóját szereltek.
A biturbó motor erejéhez méltó menetdinamikáról adaptív lengéscsillapítókkal szerelt, nagysebességű terepalkalmasságot biztosító, egyedi sportfutómű gondoskodik.
A vázat megerősítették, ahogy a fékeket is; elöl és hátul egyaránt 332 mm átmérőjű tárcsákat harapnak a dugattyúk.
A terepképességek érdekében BF Goodrich 285/70 R17 offroad abroncsokat szereltek fel, a fenék extra ütésvédelmet kapott.
A Ranger Raptor stílusában a nagy példakép, a Ford F‑150 Raptor mintáját követi, a masszív hűtőmaszktól az agresszív kerékíveken át a kőfelverődés ellen is védő oldalsó fellépőkig.
A beltérben sportülések, kékkel varrott bőrfelületek várnak, az automata váltót magnézium fülekkel is kapcsolhatja a pilóta.
Üzemmódból hatfélét kínál a Ranger Raptor, a normál és a sport mellett a csúszós felületekre tervezett fű/murva/hó fokozat, a laza útfelületre szánt homok/sár funkció, a sziklás terepek leküzdésére optimalizált szikla üzemmód, és végül a Baja állás, amelyet az azonos nevű sivatagi tereprali ihletett, és értelemszerűen versenyüzemmódnak szánják.