Szilárdtest-akkumulátorban tárolt elektromos energia hajtja az Audi legfrissebb tanulmányát, a PB18 e-tron kupé-kombit, amely az aktuális szokásokkal ellentétben nem robot vezet, hanem ember, feltéve, hogy elég ügyes: az autót ugyanis kifejezetten pályahasználatra szánták.
Ezért aztán az autonóm mobilitásnak nyoma sem található az autóban, bár kormányát és befecskendezőjét tisztán elektronikusan vezérli, hiszen minden rendszere by-wire, azaz fizikai kapcsolat nélkül működik. Ennek egyszerű az oka: a karosszérián belül egy külön fülke található, amely a komplett kezelőfelületet és a vezetőülést is tartalmazza, és ez a fülke motorosan behúzható az autó hossztengelyébe, így elősegítve a pályaversenyzést. Utcai használatban egy utasülés is elérhető azért, normál hárompontos övvel.
A kétszemélyes utastér és a 453 centis karosszériahossz (200 cm szélesség, 115 cm magasság, 270 cm tengelytáv) párosából következik, hogy az autó tekintélyes méretű csomagtartóval rendelkezik, a 470 liter egy kombinak is becsületére válna. A raktér hozzáférhetősége persze nem mindig ideális: a diffúzor és a hátsó tetőszárny egyaránt mozgatható, így fokozva a leszorítóerőt.
A mindössze 1550 kilós tanulmány 22 colos kerekei mind hajtottak, elöl egy 150 kW-os, hátul két, összesen 350 kW-os erőforrás gondoskodik a 300 km/órában kicsúcsosodó menetdinamikáról – ha ez kevés, az 500 kW összteljesítmény rövid időre 570 kW-ra (775 LE) emelhető. A gyorsulásról 830 Nm össznyomaték, a lassulásról szénszálas fékek gondoskodnak. Az autó alig több mint 2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.
A 95 kWh kapacitású akkumulátorral az elméleti hatótávolság eléri az 500 kilométert, feltéve, hogy a vezető elektronikusan korlátozza a végsebességet – erre az ésszerű közúti használat érdekében van lehetősége. Az akkuk indukciósan tölthetők, méghozzá 800 volttal; a teljes feltöltés időigénye 15 perc.
Az autó futóművének szerkezetét az R18 e-tron quattro Le Mans-i LMP1 versenyautó ihlette; a pontos kanyarvételt a vezető elé vetített ideális ív segíti.