1937-ben építette meg a Mercedes-Benz a W125-ös 12 hengeres változatát, mely aerodinamikus karosszériát is kapott. A repülés ihlette autó kifejezetten arra a célra készült, hogy rekordot döntsenek vele, ezért a repülés világában járatos Ernst Heinkel és Willy Messerschmitt is részt vett a fejlesztésben. Az autó elejét megrövidítették és gömbölyűbb lett, a hátulja hosszabb, oldalról tökéletes szárnyprofil lett.
Rudolf Caracciola autóversenyző állította be vele a rekordot a Frankfurt és Darmstadt közötti A5-ös autópályán. Elképesztő 432,7 km/órás sebességgel autózott, ezt a közúton mért sebességet egészen 2017 novemberéig nem döntöttek meg. Ehhez a nyolcvan éves eseményhez nyúlt vissza Gorden Wagener főformatervező és csapata, amikor a Vision EQ Silver Arrow Concept-et alkották.
Természetesen ennek premierjét is a kaliforniai Pebble Beach-en a napokban megrendezett Monterey Car Week-re időzítették. Az 5,3 méteres autón az elektromos Mercedes-eket jelző EQ márka stílusjegyei jelennek meg. A karosszériája karbonból készült és olyan ezüst fényezést kapott, mely emlékeztet az eredeti Ezüst Nyíl-ra. Arra, melyről súlycsökkentési célból lecsiszolták a fehér fényezést.
Elöl 255/25 R 24, hátul 305/25 R 26 méretűek a gumik és a kerekek darabonként 168 küllőt tartalmaznak és rózsaarany színűek. Érdekes módon a kerek első felét burkolták, ami egészen futurisztikus külsőt ad neki. Hátul teljes szélességben végigfutó piros fénycsík és kiemelkedő szárnyak találhatóak, valamint egy átlátszó, függőleges vezérsík. A beltérben a letisztultság dominál. Csupán egy ülés található benne, a padlót fával burkolták. Különleges a kormányra helyezett kijelző, amin felül még a hagyományosabb helyen is található egy monitor.
Utóbbin például megjeleníthető az ideális ív vagy a szellemautó, mely mutatja a vezetőnek, mit kell leküzdeni. Érdekes szolgáltatás a Virtual Race Coach akár verseny közben is ad tanácsokat, hogy jobb vezető válhasson a Vision EQ Silver Arrow Concept polótájából.
Természetesen teljesen elektromos hajtásláncot képzeltek el a múltidéző koncepciónak, a 80 kWh kapacitású akksicsomaggal akár 400 km-t is képes megtenni egy feltöltéssel a 750 lovas villany versenygép.