Vincze Ferenc a júliusi Veszprém Rallye-n elszenvedett bukás után, ahol még egy éjszakát kórházban is kellett töltenie, stílszerűen tért vissza a számára kedvesebb aszfaltos borításon. A hazai pályákon versenyző szécsényi pilóta navigátorával, Holczer Dániellel az Ózd Rallye kezdetétől vezette a hétvégi Ózd-Salgó Rallye-t, a megrendezett 16 gyorsasági szakaszból 10-et teljesített a legjobb eredménnyel, így a júniusi Székesfehérvár Rallye-t követően idei második futamgyőzelmének örülhetett.
A pályafutása harmadik abszolút sikerét jegyző Vincze a végelszámoláskor ugyan csak 4.5 másodperccel előzte meg a legutóbb Veszprémben futamot nyerő Kazár Miklóst, de ez a különbség igencsak félrevezető, hisz a maximális különbség, amivel a 27 éves pilóta vezette a futamot 10.9 szekundum volt, ami, ha figyelembe vesszük, hogy volt olyan gyorsasági, ahol öt páros autózott 1 teljes másodpercen belül, már nem is nevezhető olyan kevésnek.
Kazár mindent megpróbált, de ezúttal nem tudott fogást találni Vinczén. A miskolci pilóta Ózdon egy utolsó fejlesztésű Fabia R5-öt állított csatasorba és a hatodik szakasztól kezdve szorosan ott lihegett Vincze nyomában, de egészen a második nap utolsó köréig mindig csak kapott fiatal riválisától, így mindenkép elégedett lehet a második hellyel. Annak tudatában meg főleg, hogy a vasárnapi első, ceredi szakaszon rögtön a rajt utáni első kanyarban lekoccolta a szalagkorlátot, illetve a turbónyomást szabályozó pop-off szelep is rakoncátlankodott az első körben a Fabiában.
A harmadik pozícióban a Velenczei – Szedő kettős végzett az Ózd-Salgó Rallye-n. A Vinczéhez hasonlóan hazai pályán versenyző Velenczei Skodára cserélte az eddig használt Hyundai i20-at és rögtön egy dobogós helyezéssel mutatkozott be az új márkával. A szécsényi versenyző a futam előtti teszten ült először a Fabiában, így az, hogy két szakaszgyőzelmet is szerzett és végig ott tanyázott a dobogón egy ennyire szoros mezőnyben, szintén megsüvegelendő teljesítmény. Ádám egyébként lekopírozta a tavalyi teljesítményét, hisz akkor is a dobogó legalsó fokára állhatott fel, az ózdi-salgótarjáni közös rendezésű futamon.
A negyedik-ötödik helyen két miskolci pilóta végzett a hatodik futamon: Bodolai László megelőzte Balogh Jánost. A fordos pilóta idei legjobb eredményének örülhetett, míg az N csoport korábbi bajnoka valószínűleg kicsit többet várt magától, de akárcsak Kazárt vagy Vinczét, őt is hátráltatta a meghibásodó pop-off szelep a Fabiában.
Az Ózd Rallye-n a bajnokság két éllovasa volt a legpechesebb az élmezőnyből. A pontvadászatot a hatodik futam után is nagy előnnyel vezető Turán Frigyes volt a szerencsésebb, aki a hatodik pozícióban zárta a Salgó Rallye-t. Ugyan a győzelemre ezúttal nem volt esélye, de egy negyedik hely kinézett Turánnak, viszont a szombati utolsó szakaszon lecsúszott a turbócső a Hyundai i20 motorjáról, így a listavezető másfél percet veszített az élmezőnnyel szemben és visszacsúszott a 8. pozícióig. Frici vasárnap két helyet javított az összetettben, de ennél előrébb esélye sem volt kerülni a tizedmásodpercekért harcoló első öthöz képest.
Sokkal rosszabbul járt Hadik András, aki rögtön az első szakaszon, a királdi körgyorson hibázott és Fordjával kiütött egy villanyoszlopot. A miskolci pilóta és navigátora, Bacigál Igor szerencsére sértetlenül megúszták az esetet, szemben az oszloppal, ami csak azért nem dőlt rá a pályára, mert a rajta futó vezetékek megtartották. Persze itt nem az oszlop miatt sajnálkozunk, csak ez a baleset alapvetően befolyásolta az Ózd Rallye időtervét. A királdi szakaszt ezért az első körben etapként teljesítette a mezőny, majd a második körben törölni is kellett, amíg a villamos művek szakemberei dolgoztak az oszlop helyreállításán. Ugyan az utolsó körben sikerült elrajtoltatni a mezőnyt a borsodi pályán, de az addig az N csoportot hatalmas fölénnyel vezető Rafael Tamás felborult a GT3-as Porschéjával, így a salgótarjáni pilóta után következő párosok ismét csak etapként tudták teljesíteni ezt a szakaszt.
Az N csoportban így az a Nagy Mátyás diadalmaskodott, aki testvérével, Tamással, idei harmadik kategóriagyőzelmének örülhetett, ami egyben azt is jelenti, hogy a Mitsubishivel versenyző testvérpár a hátralévő 2 futam eredményétől függetlenül az N csoport 2018-as bajnokának tekintheti magát.
Az ORC-ben, hatalmas csatát követően Matics Mihály és Németh Gergely megszerezte idei első futamgyőzelmét, míg a második helyen a címvédő egység, Maricsek Miklós és Bán Viktor végzett. A bajnokságban így Matics felzárkózott az Ózdon egyaránt nullázó két éllovasra, Gyarmati Arielre és Rongits Attilára.
A Rallye2-ben idei harmadik sikerének örülhetett a Krehlik Nándor – Madarász Szabolcs – Lada VFTS trió, míg a Historic Bajnokságban menetrendszerű győzelmet aratott a Wirtmann – Kerekes kettős a Ford Escort MKII-sel. Szombaton a Cered és Zagyvaróna között megrendezett MARB futamon pedig Oroszki Tamás és Oroszki Lili bizonyult a leggyorsabbnak egy BMW E36 nyergében.
Érdekesség, hogy nemcsak az első gyorsasági szakasz, de a célceremónia is a megszokottól eltérő mederben zajlott, hisz a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség hazai képviselői megjelentek a céldobogón és a díjkiosztó előtt elvitték ellenőrzésre a verseny első és második helyezettjét. A díjátadásra így a vizeletminták leadása után, jó másfél órás csúszással kerülhetett csak sor.
Az elrajtolt 50 első osztályú párosból végül 37 teljesítette a bajnokság hatodik futamát, az Ózd Rallye-t.
Az Ózd-Salgó Rally végeredménye:
1. | Vincze Ferenc – Holczer Dániel #3 Skoda Fabia |
1:16:22.9 | 118.8 | |||
2. | Kazár Miklós – Tóth Zsolt #4 Skoda Fabia R5 |
1:16:27.4 | +4.5 +4.5 |
118.7 0.03 |
||
3. | Velenczei Ádám – Szedő Csaba #5 Skoda Fabia R5 |
1:16:33.5 | +10.6 +6.1 |
118.5 0.07 |
||
4. | Bodolai László – Popovics László #7 Ford Fiesta R5 |
1:17:06.5 | +43.6 +33.0 |
117.7 0.29 |
||
5. | Balogh János – Szőke Tamás #6 Skoda Fabia R5 |
1:17:34.0 | +1:11.1 +27.5 |
117.0 0.47 |
||
6. | Turán Frigyes – Bagaméri László #1 Hyundai i20 R5 |
1:18:21.1 | +1:58.2 +47.1 |
115.8 0.78 |
||
7. | Osváth Péter – Nemes Csaba #8 Skoda Fabia R5 |
1:18:54.7 | +2:31.8 +33.6 |
115.0 1.00 |
||
8. | Trencsényi József – Végh Róbert #9 Skoda Fabia R5 |
1:19:08.8 10.0 |
+2:45.9 +14.1 |
114.6 1.10 |
||
9. | Matics Mihály – Németh Gergely #20 Mitsubishi Evo IX RS |
1:19:20.9 | +2:58.0 +12.1 |
114.3 1.18 |
||
10. | Ollé Sándor – Czakó Janek #11 Skoda Fabia R5 |
1:19:25.1 | +3:02.2 +4.2 |
114.2 1.21 |
A futam véreredménye az alábbi linken érhető el
Szöveg: Vörös Gergely
Képek: Szabó-Jilek Ádám