Miközben éppen zajlik a Lexus UX exkluzív nemzetközi menetpróbája (Beszámolónk hamarosan érkezik a kocsiról), a magyar importőr a hazai sajtó számára elhozott egy autót, amelyet a megújult Lexus Buda kereskedésben állítottak ki. A sajtótájékoztatóval egybekötött leleplezésen nem ez volt az egyetlen újdonság, két előszériás Lexus ES is bekerült a szalonba, ahol az ügyfelek is megtekinthetik már.
Mint László Richárd országigazgató elmondta, mind a Lexus ES és az UX értékesítése 2019-ben indul. Utóbbinak még előzetes ára sincs, míg az általunk már vezetett ES (Menetpróba ezen a linken olvasható) 12,3 milliós, akciós indulóártól vásárolható meg. Az ES csak hibridként kerül forgalomba idehaza, a hajtáslánca 2,5 literes benzinmotor+ villanymotor kombinációból áll, amely 218 LE-s teljesítményt kínál.
Az UX ugyanakkor szimpla 2,0 literes szívómotorral (171 LE), illetve hibridként a benzineshez társuló villanymotorral kiegészítve ( 178 LE) is választható. Utóbbi variáns nemcsak elsőkerék-, de összkerékhajtással is.
Az ES-ből 100 darab eladását tervezi a Lexus a jövő évben, míg a BMW X1, Audi Q2 ellenfeleként piacra lépő szabadidő-autóból a 2019-re tervezett darabszám 200 feletti. Ezzel pedig további növekedést tervez idehaza a japán márka, amely idén is szép eredményt produkált.
2018-ra 800 darab feletti eladásra számít a Lexus hazai importőre, míg 2017-ben 656 db volt ez a szám. (2016-ban 417 db, 2015-ben 249 db, 2010-ben 99 db volt.) Az értékesítés bővülését a hálózatfejlesztés is segíti, hiszen az idén megújult Reál Szisztéma szalon mellett 2017 szeptemberében nyílt új Lexus kereskedés Szegeden, illetve Monoron márkaszervizzel bővült a hálózat. 2018 decemberében Debrecenben nyílik új szalon és márkaszerviz, miközben Halásztelken és Kaposváron is lehetőség lesz szervizelésre.
A magyar eladások Európában is kimagaslóan jó eredménynek számítanak a piac méretéhez viszonyítva, a 6,2 százalékos piacrészesedés, az első-második helyet jelentik e tekintetben. A teljes prémium szegmens jól alakul egyébként idehaza, mint a Lexus elemzéséből kiderül, hogy amíg 2017-ben 11900 prémium autó kelt el, addig 2018-ban 13000 darabra lehet igény, mintegy 9 százalékos növekedést követően.