A Volvo 360C tanulmány egyenesen a repülőgépeket veszi célba: a svédek elképzelése szerint ugyanis a hajnali repülőjáratokat kellene (lehetne) kiváltani egy megfelelően kényelmes, alvásra tervezett autonóm gépkocsival.
Az elképzelés szerint a vonatok alvófülkéjéhez hasonlóan kialakított, egyszemélyes járművekben hatékonyabban, kényelmesebben, kevesebb stresszel érkezhetünk meg a reggeli tárgyalásra (nyilván nem Budapest-Nyíregyháza, hanem mondjuk Budapest-München viszonylatában), mintha a hajnali repülővel utaznánk, tönkre téve a teljes reggelünket.
A Volvo egyébként racionális: az új tanulmánnyal az Egyesült Államokat célozza meg, ahol a belföldi légi közlekedés kiterjedt és elfogadott jelenség. Éppen ezért a 360C fedélzetén nem csak aludni lehet: az autó átrendezhető mobil irodává, nappali szobává és szórakoztató központtá is.
Mivel a 360C abszolút sofőr nélkül közlekedik, a Volvo felvetette, hogy ideje volna létrehozni egy univerzális, márkáktól független kommunikációs szabványt, amivel az autonóm gépkocsik és a közlekedés egyéb résztvevői megértethetik egymással szándékaikat. A Volvo egy hangokból, színekből, mozdulatokból álló jelzéscsokrot javasol erre; ezt be is mutatták az új tanulmány apropóján.
A tanulmányhoz kapcsolódó videókat itt nézheted meg.