Erősebb és hatékonyabb lett a BMW X5-ös konnektorról tölthető változata, mely elhagyta a méltatlan négyhengeres motort és a konkurensekhez igazodva nagy teljesítménnyel kombinálja a villanyos hajtást. A külső változtatásokat nem vitték túlzásba a BMW-nél, mindössze a típusjelzés lett új, hiszen már xDrive45e felirat figyel az autó hátulján, a hűtőrácsok lamelláin és a kerékkupakokon felbukkanó kék díszítések megszokott elemek a plug-in hibrid iPerformance modelleken. No meg ott figyel a bal első sárvédőn a töltő fedele. Még néhány picike iPerformance és eDrive logó hirdeti a hibrid modellt.
Természetesen nálunk a legfeltűnőbb eleme a zöldellő rendszám lesz. Ehhez pedig mindene megvan, hiszen az elektromotor teljesítménye 112 lóerő, amivel tisztán villanyos módban 80 kilométert képes megtenni az X5-ös. Az elektromotor a nyolcgangos váltó házában van, ezért a BMW nagy SUV-ja elektromos módban is összkerék-hajtású autóként működik. Kizárólag elektromos módban maximum 140 km/órás sebességgel hajt.
Jóval nagyobb tűzerőt biztosít a 3 literes, sorhatos, turbós benzinmotor a gépháztető alatt. A teljesítményét 286 lóre lőtték be, az egész rendszerteljesítménye 394 lóerő, ami mellé 600 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből 100-as temóra 5,6 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 235 km/óra. A tank 69 literes térfogatú és a gyári fogyasztási adat igazán megmosolyogtató 2,1 liter/100 km.