A haszonjármű/kisbusz párosítás bevett megoldás az autóiparban, a Mercedes azonban csavart egyet az ötleten. Az Urbanetic tanulmánycsokor teljesen egyedi felépítményt kínál a személy- és áruszállítási feladatokra, a két felépítmény azonban közös önjáró platformon nyugszik.

Konténerszállító robot-kisbusz a Mercedestől 1

Az elektromos járművek helytakarékosságát mutatja, hogy az 5,1 méteres járművön belül 3,7 méteres hasznos szállítófelületet találunk; a 10 köbméteres tér vízszintesen kettéosztható, így akár 10 EUR-raklap is szállítható. A buszverzió egyszerre 12 személy szállítására alkalmas.

A járművek vezérlését is újszerűen képzeli el a Mercedes: a központ folyamatosan ellenőrzi az infrastruktúrát, és amennyiben úgy észleli, hogy egy adott területen sok utazni vágyó személy gyűlt össze, odaküldhet egy vagy több járművet a kiszolgálásukra. Így menetrendre sincs szükség, a tömegközlekedés igény szerint valósítható meg.

Konténerszállító robot-kisbusz a Mercedestől 13

A hálózatba kötött, egymással kommunikáló gépkocsik felépítménye automatizáltan vagy kézzel cserélhető, a művelet elvileg csupán néhány percet vesz igénybe.

A jármű nem csak környezetét, hanem az embereket is észleli, és az orron elhelyezett kijelzőn keresztül nyugtatja meg őket, hogy látja a gyalogosokat, és vigyáz rájuk.

Konténerszállító robot-kisbusz a Mercedestől 14