Október elején, a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét a Mercedes GLE, az egykori M-osztály legfrissebb kiadása.

Nagyobb és okosabb lett a Mercedes óriása 1

A teljesen új modell számottevően nagyobb elődjénél: tengelytávja 8 centiméterrel nőtt, és 5 mm híján eléri a 3 métert. Ezzel együtt a hátsó üléssoron jóval több a hely a fejnek és a lábnak is, mint eddig, mégsem ez teszi különlegessé az autót, hanem a hátul is alkalmazott motoros ülésállítás.

Nagyobb és okosabb lett a Mercedes óriása 37

Az opciós rendszer hosszirányban és dőlésszögében szabályozza az üléseket, valamint fel-le mozgatja a fejtámlákat. Az üléstámla motorosan dönthető, mögötte 825/2055 literes üreg várja a csomagokat, illetve kérhető harmadik üléssor is. A rakodást egyszerűbbé teszi az Airmatic légrugózás, amely pakoláshoz 40 mm-rel leülteti a hátsó tengelyt.

Nagyobb és okosabb lett a Mercedes óriása 38

Az E-Active Body Control a fent említett légrugózással közösen működő aktív, hálózatba kötött hidropneumatikus rugózás, amely most először 48 voltos hálózatról működik. A világon elsőként kerekenként szabályozhatók a rugózási és csillapítási jellemzők, így ellentételezhető nem csak az oldaldőlés, de a térdeplés és az ágaskodás is.

Nagyobb és okosabb lett a Mercedes óriása 39

Az Active Tailback Assist már messziről észleli a torlódást, és aktív támogatást nyújt a vezetőnek a döcögő forgalomban. Az aktív vészféktámogatás balra kanyarodáskor fékez, ha szemből jármű érkezik, a vadonatúj generációs összkerékhajtási rendszer bármelyik tengelyre képes a hajtóerő 0-100%-át juttatni, ráadásul akár felezővel is kombinálható. A rendszer egyelőre csak hat- és nyolchengeres motorokkal, valamint a jövőre érkező plug-in hibriddel lesz elérhető.

Nagyobb és okosabb lett a Mercedes óriása 40

Az előd 0,32-es Cw-értékénél nagyságrendekkel jobb, 0,29-es közeg-ellenállási együtthatóval rendelkező autó először egy vadonatúj hathengeressel lesz elérhető: a GLE 450 4Matic blokk az első, amelyet 48 voltos elektromos hálózat szolgál ki, a 367 LE-s, 500 Nm-es belső égésű motor rövid időre, elektromos rásegítéssel 389 lóerőre és 600 Nm-re képes; ezt az indítómotorként és fékerő-visszanyerőként is használt generátor/villanymotornak köszönheti. Hamarosan jön egy plug-in verzió is, ennek a részletei még nem ismertek.

Nagyobb és okosabb lett a Mercedes óriása 41

Az autóról készült videofilmeket itt tekintheted meg.