Jelenleg nem dolgozunk az UX F sportverzión, bár az autónak minden adottsága megvan ahhoz, hogy nagyon komoly sportautót építsünk belőle – mondta újságíróknak Chika Kako (fent), a Lexus UX projekt főmérnöke.
A TNGA platform legkisebb GA-C padlólemezére épülő Lexus UX merev vázszerkezetének és mély tömegközéppontjának köszönhetően valóban sportos adottságokkal bír (legalábbis papíron), és ami ennél is fontosabb: a Lexus anyavállalata, a Toyota nagyon szeretné, ha az emberek nem bágyadt ökoharcosként, hanem takarékos, de sportos autóként tekintenének hibridjeire.
Ezért egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy ha megvalósul az UX F modell, az hibrid hajtásláncot kap. A Toyota Corolla már eleve kétféle hibrid egységgel – egy takarékossal és egy sportossal – kerül forgalomba, ennek mintájára az UX is kaphat az alapkiépítésű, 178 lóerős hibridnél izmosabb benzin-elektromos hajtást.
A kérdés persze nem is az, hogy van-e igény egy túlmotorizált hibrid városi terepjáróra (ezt alighanem kipipálhatjuk), hanem hogy méltó lesz-e az F címke viselésére. Már ha elkészül egyáltalán.