A korábbi 110 helyett 130 lóerős teljesítményt nyújt az új Octavia G-Tec 1,5 literes TSI turbómotorja. A takarékos Miller-ciklusra hangolt erőforrás benzinüzemben is teljesíti az Euro 6d-temp károsanyag-kibocsátási normát, de természetesen sűrített földgázzal (CNG) üzemelve az igazi: itt 25 százalékkal csekélyebb CO2-kibocsátást, jóval alacsonyabb NOx-emissziót és zéró részecskekibocsátást ér el.
A kizárólag kombiként elérhető autó három darab CNG-tartálya (a hátsó tengely előtti acél, a másik kettő kompozit) összesen 17,7 kilogramm gázt képes befogadni, ez 480 kilométerre elegendő. A benzinüzemet deklaráltan kényszerhelyzetként kezeli a Škoda, az autó mindössze egy 11,8 literes vésztartályt kapott.